x
گروه مهاجرتی توریستی سرمایه گذاری مترجمی بازرگانی ام /زد
  • محله کارسیاکا خیبان قبرس شماره:57 طبقه دوم و سوم منطقه آلتین اردو استان اردو کشور ترکیه
  • İNFO@MZMOHAJERAT.COM
  • 8 صبح الی 19 بعد از طهر

به روز رسانی :گروه ام /زد شرکت مهران با ثبت رسمی در کشور ترکیه و مجوز فعالیتی 9797 وزارتخانه مربوطه مجوز ما

استان اردو برترین مرکز توریستی کشف نشده در کشور ترکیه
من کجا هستم: استان اردو در ترکیه
اطلاعات کلی
مساحت: 6.001،00 کیلومتر مربع
جمعیت (داده های ۲۰۲۲): ۷۶۳۱۹۰
(مرد: 380.997، زن: 382.193)
شماره ترافیک شهری: 52
کد منطقه تلفن شهر: 0 (452)
تعداد شهرداری: 20
تعداد ولسوالی ها: 19
اطلاعات عمومی ارتش
استان اردو که دروازه منطقه دریای سیاه شرقی است، شهری با آینده ای روشن در زمینه گردشگری فرهنگی و طبیعت گردی و همچنین تاریخ است، با زیبایی های طبیعی، پوشش گیاهی، سواحل با آغوش آبی و سبز، خلیج ها و سواحل، کوه ها. با شروع درست از خط ساحلی، فلات های وسیع و زیبا در ارتفاعات. .
60 کیلومتر بخش ساحلی استان اردو که دارای 100 کیلومتر خط ساحلی است از سواحل تشکیل شده است. با این ویژگی ساختاری متفاوت با سایر استان های دریای سیاه دارد.
پوشیده بودن این منطقه از کوه ها و جنگل ها، پوشش گیاهی غنی و آرامش آن، ویژگی جذابی برای بازدیدکنندگان به حساب می آید. ساختار اجتماعی و فرهنگی استان اردو نیز برای توسعه گردشگری بسیار مناسب است.
سواحل ما که هنوز طبیعت خود را حفظ کرده و نسبت به سایر استان ها دست نخورده است، ظرفیت گردشگری دریایی ما را تشکیل می دهد.
این استان که از ظرفیت های گردشگری غنی برخوردار است، دارای عناصری است که امکان فعالیت هایی مانند گردشگری ساحلی، گردشگری فلات، کوه نوردی و پاراگلایدر را فراهم می کند. برای آشنایی با غذاهای محلی و چشیدن طعم ماهی های لذیذ دریای سیاه حتما باید از اردو دیدن کنید.

فرهنگ و هنر در اردو
فرهنگ و هنر در استان اردو
استان اردو که دارای گذشته تاریخی غنی و ریشه ای است، یکی از استان هایی است که با فعالیت های فرهنگی و هنری دانش عمیق تاریخی خود را تا به امروز رسانده است. یکی از استان هایی است که در سراسر کشورمان فعالیت های فرهنگی و هنری احیا می شود که اولین بذر جوامع هنری در آن کاشته می شود و ثمره آن در مدت کوتاهی به مردم عرضه می شود.
وقتی تعریف هنرهای زیبا ساخته می شود. شامل «هنرهای تجسمی» (نقاشی-مجسمه-معماری-عکاسی)، «هنرهای صوتی» (موسیقی-ادبیات)، «هنرهای ریتمیک» (تئاتر، سینما، فولکلور و غیره). جدا از این، طبقه‌بندی به نام «هنرهای عملی» نیز وجود دارد. انواع صنایع دستی در زیر مجموعه هنرهای عملی قرار می گیرند. بافندگی، مسگری، نجاری، فرآوری سنگ، سبد سازی و عصاسازی تنها تعدادی از هنرهای کاربردی هستند.
ما موضوع فرهنگ و هنر را در اردو با تمرکز بر هنرهای زیبا، به ویژه تئاتر، موسیقی و نقاشی مورد بحث قرار دادیم. با تمرکز بر صنایع دستی که در حیطه هنرهای عملی است و صنعتگرانی که با صنایع دستی و فرهنگ عامیانه سروکار دارند، بحث شد. دلیل استفاده نشدن از تعاریف Craft و Artisan در این طبقه بندی را می توان به صورت زیر توضیح داد.
واژه پیشه که پیش از عصر صنعتی برای انواع تولیدات مبتنی بر دست‌سازی به کار می‌رفت، به انواع فعالیت‌ها از کفاشی تا سنگ‌تراشی، از سرامیک تا بافندگی اطلاق می‌شود. تا قرن بیستم، همه مهارت‌ها به غیر از هنرهای زیبا که «صنایع‌دستی» نامیده می‌شدند در درجه دوم اهمیت قرار گرفتند.
تا اواسط قرن 19، هیچ تقسیم مصنوعی مانند تمایز بین هنر و صنایع دستی در ترکیه وجود نداشت. با ظهور هنر و مفهوم مرتبط با هنرهای زیبا در درک غربی، همین نگرش پدیدار شد. قاطع ترین ضربه به تمایز بین صنایع دستی و هنر در نتیجه تلاش هایی که در دهه 1910 آغاز شد ظاهر شد. امروزه مفهوم صنایع دستی کاملاً ارزش خود را از دست داده است. درک معاصر از هنر، انواع تولیدات را با محتوای زیبایی شناختی، همه مهارت ها و طرح ها از معماری تا طراحی صنعتی، از فرش تا سرامیک را در حیطه هنر می داند.
 
 
 
 
 

آرامش و تضمین آینده شما در استان اردو

 
فرهنگ موسیقی
فرهنگ موسیقی
مردم اردو دارای طبیعت بسیار پرشور، عاطفی، حساس، مهربون، شوخ طبع و خون گرمی هستند که از ویژگی های این منطقه است. او مانند سایر مناطق آناتولی، شادی، غم، احساسات و افکار، اشتیاق، عشق و علاقه به طبیعت را همواره در ترانه های محلی بیان می کرد. به طور کلی اردو به دلیل استعداد فرهنگی و هنری مردم به یکی از استان هایی تبدیل شده است که ترانه های محلی را در این شاخه تربیت می کند.
موسیقی محلی و رقص های محلی
منطقه اردو دارای فرهنگ غنی از نظر موسیقی محلی سنتی در منطقه مرکزی دریای سیاه است.
وقتی ساختار کلی موسیقایی استان اردو بررسی می شود، مشاهده می شود که تحت تأثیر سایر فرهنگ های منطقه ای است. به طور کلی، مشاهده می شود که تبادل فرهنگی از توکات، سیواس و حتی آناتولی مرکزی تا یوزگات و کایسری وجود دارد. به همین دلیل به نظر می رسد استان اردو از نظر موسیقی محلی سنتی دارای ساختاری غنی است. این وضعیت باعث شده است که استان اردو از غنای فرهنگی برخوردار باشد که سایر مناطق نمی توانند به آن دست یابند.
مهم ترین این غنا ترانه های محلی است که در موسیقی محلی سنتی اجرا می شود. اصلی ترین آنها در میان این ترانه های فولکلور عبارتند از: Efilo havas، Fingil havas، Sürmelis، Kol Bastı havas، Zeybeks و Bozlaks.
اگرچه آهنگ‌های محلی بیشتر توسط هنرمندان محلی اجرا می‌شوند، بسیاری از آهنگ‌های فولکلور تازه گردآوری شده توسط هیئت‌های بازبینی رپرتوار THM بررسی شده و به رپرتوار موسیقی محلی ترکیه اضافه شده‌اند. وقتی ساختار موسیقی محلی سنتی منطقه اردو بررسی می شود، مشاهده می شود که یک فرهنگ موسیقی با شخصیت های مختلف وجود دارد که مستقل از یکدیگر هستند اما همیشه با هم اجرا می شوند.
در نتیجه اطلاعات به دست آمده از بررسی و تحقیقات میدانی، موسیقی محلی سنتی استان اردو به سه منطقه اصلی تقسیم شده و با شخصیت های مختلف در این مناطق اجرا می شود. ترانه های محلی که در این سه منطقه اصلی خوانده می شود از نظر لحن و حالت بسیار از یکدیگر فاصله دارند. شخصیت های اصلی موسیقی این نواحی عبارتند از: می توان آن را به سه منطقه ساحلی، مرکزی و داخلی تقسیم کرد.
بخش ساحل: در این بخش عموماً «Sürmeli Havaları, Zeybek and Eşkıya Havaları» نواخته و خوانده می شود. اگرچه ترانه‌های محلی که در این منطقه خوانده می‌شود و ترانه‌های محلی که در استان‌های اطراف خوانده می‌شود، از نظر اجرا شباهت‌هایی از نظر شخصیتی و ساختاری دارند، اما مشاهده می‌شود که آهنگ‌های محلی نیز به صورت مشترک اجرا می‌شود.
ممکن است برخی از آهنگ‌های محلی افه یا آهنگ‌های مشابه، که به ترانه‌های محلی زیبک نیز معروف است، در ترانه‌های محلی منطقه اژه، در استان ما اردو، دیده شود.
بخش مشترک: برخلاف سایر بخش ها، در بخش میانی، آهنگ های فولکلور پر جنب و جوش و شادی آور معروف به تغییرات فینگیل خوانده و پخش می شود.
فینگیل هاواس: فینگیل هاواس عموماً به ملودی هایی گفته می شود که به صورت فعال و چابک خوانده می شوند و دارای بازی هستند. پخش های فینگیل بیشتر توسط جوانان بیست و چند ساله خوانده می شود و به «هواهای سر خیابان» نیز معروف است.
میخانه کنار خیابان
شکاف آن از درخت انگور است
چشمم بهش بود
پانزده سال حبس
ترانه های محلی مانند … را می توان به عنوان نمونه ذکر کرد.
در داخل کشور: آوازهای عامیانه که در بخش‌های ساحلی و مرکزی استان اردو خوانده می‌شوند از نظر شخصیت و دیدگاه متفاوت هستند. گفته می شود که این ترانه ها را توصیف می کند که در منطقه آناتولی مرکزی و مناطق نزدیک به این منطقه خوانده می شود که به آن بخش داخلی می گویند. در ترانه‌های محلی که در این بخش خوانده می‌شود، جلوه‌های ترانه‌های توکات، رشادیه، نیکسار و آلموس در آهنگ‌های محلی محلی خود را نشان می‌دهد.
آب و هوای بوزلاک: اگرچه این نوع آب و هوا به طور کلی در مناطق نزدیک به آناتولی مرکزی وجود دارد، اما نمونه های زیادی وجود ندارد. می‌توان تأثیراتی از ویژگی‌های عمومی موسیقایی برخی استان‌های منطقه آناتولی مرکزی در ویژگی‌های آهنگین و ریتمیک این نوع آهنگ‌های محلی یافت. مهم ترین نمونه این نوع ترانه های محلی، آواز محلی است که با نام «اوا گاریبی» شناخته و خوانده می شود. معمولاً ساختاری دارد که با هوای شکسته شروع می شود و سپس به هوای طولانی تبدیل می شود. اگرچه این آهنگ محلی شباهتی به ویژگی موسیقی محلی سنتی منطقه ندارد، اما توسط مردم محلی پذیرفته شد و در آهنگ های محلی سنتی آنها گنجانده شد. نام اصلی این آهنگ فولکلوریک Uva Garibi است و شعر متعلق به Aşık Garip است. اگرچه در استان اردو دشتی وجود ندارد، اما با خواندن آنها در گویش محلی، کلمات آواز محلی تغییر کرده و معنی آن تغییر کرده است. معنی کلمه Uva; این کلمه برای توصیف افرادی است که در مناطق کوهستانی زندگی می کنند که دسترسی به آنها دشوار، غیرممکن یا دور از زندگی شهری است.
با این حال، این یکی از موسیقی های محلی سنتی استان اردو است. آب و هوایی وجود دارد که متعلق به هیچ منطقه ای نیست. این نوع هاواها مانند «Kol Bastı or Kolcu Havaları»، «Road Havaları» عموماً در مکان‌های بین قسمت‌های داخلی و میانی بیشتر خوانده می‌شوند. گاهی اوقات شنیدن این نوع آب و هوا در ساحل امکان پذیر است.
   
فهرست زیباترین فلات اردو. از فلات اردو در میان زیبایی های طبیعی اردو برای شما خواهیم گفت. زیباترین فلات اردو کدامند؟ زیباترین فلات برای بازدید در اردو کدام است؟ پس فلات اردو کجاست؟ چگونه به فلات اردو برویم؟ می خواهیم در مورد زیباترین فلات های اردو به شما بگوییم:
 
زیباترین فلات اردو: 10 فلات معروف
فلات پنجشنبه
 
فلات ها در میان زیبایی های طبیعی اردو، تجربه بی نظیری را به بازدیدکنندگان ارائه می دهند. در این مطلب زیباترین و معروف ترین فلات اردو را برای شما گردآوری کرده ایم.
 
با بازدید از این فلات های معروف اردو می توان از طبیعت لذت برد و خاطرات فراموش نشدنی داشت. فراموش نکنید که این زیبایی های اردو را برای یک تعطیلات دلپذیر در تماس با طبیعت کشف کنید!
 
اهمیت فلات در اردو و فرهنگ فلات غنی اردو
فلات
 
اردو شهری واقع در شمال ترکیه است و به دلیل فرهنگ غنی فلات خود مشهور است. فلات ها مناطقی هستند که عموماً در نواحی مرتفع واقع شده اند و با طبیعت در هم آمیخته اند. این فلات ها بخش مهمی از اردو محسوب می شوند و یکی از عناصر تشکیل دهنده بافت فرهنگی شهر هستند.
 
فرهنگ Transhumance در اردو سابقه طولانی دارد. مردم ساکن در فلات ها در هماهنگی با طبیعت زندگی می کنند و در عین حال به دامداری و فعالیت های کشاورزی با استفاده از منابع طبیعی می پردازند. این سبک زندگی سنتی عنصر مهمی است که هویت مردم اردو را شکل می دهد و بخشی از میراث فرهنگی غنی این منطقه را تشکیل می دهد.
گردشگری فلات در اردو نیز در سال های اخیر توجه زیادی را به خود جلب کرده است. فرصت های اقامت در فلات اردو ارائه می شود که مقصدی عالی برای دوستداران طبیعت و ماجراجویان است. به این ترتیب بازدیدکنندگان می توانند هم زیبایی های طبیعت را کشف کنند و هم با مهمان نوازی مردم محلی روبرو شوند.
فعالیت ها و جشنواره هایی که در فلات ها برگزار می شود غنای فرهنگی منطقه را نیز آشکار می کند. فرصت چشیدن طعم بازی های سنتی، رقص های محلی و غذاهای لذیذ محلی به لطف رویدادهایی که در فلات اردو برگزار می شود امکان پذیر است.
 
 
فرهنگ فلات در اردو منعکس کننده سبک زندگی است که در آن مردم یاد می گیرند در هماهنگی با طبیعت زندگی کنند و آگاهی از حفاظت از منابع طبیعی را توسعه دهند. بنابراین، فرهنگ غنی فلات اردو ارزش مهمی برای مردم محلی است و تجربه ای فراموش نشدنی را برای گردشگران ارائه می دهد.
 
پنج شنبه فلات / 
فلات پنجشنبه
فلات پنجشنبه، یکی از زیبایی های طبیعی اردو، در منطقه ایباستی واقع شده است. این فلات به عنوان یکی از زیباترین فلات اردو شناخته می شود و تجربه طبیعت باشکوهی را به بازدیدکنندگان خود ارائه می دهد.
فلات پنج شنبه با فاصله تقریبی 17 کیلومتری تا ناحیه ایباستی جلب توجه می کند. ارتفاع این فلات تقریباً 1500 متر است و هر ساله در تیرماه جشنواره های فلات برگزار می شود. این رویدادها به شما این امکان را می دهد که لحظاتی فراموش نشدنی را همراه با زیبایی طبیعت تجربه کنید.

فلات پنجشنبه به خاطر پیچ و خم هایش معروف است. هنگام سرگردانی در اینجا خود را در فضایی آرام خواهید دید. در این فلات که می توانید تمام رنگ های طبیعت را ببینید، می توانید با تنفس هوای تازه از استرس خود دور شوید.

در منطقه Aybastı و روستاهای اطراف آن فرصت های اقامتی وجود دارد. در اینجا رستوران هایی نیز وجود دارد که می توانید غذاهای محلی را میل کنید. همچنین مناطق پیک نیک در فلات وجود دارد، بنابراین می توانید یک روز خوش را در کنار خانواده یا دوستان خود داشته باشید.

فلات چامباسی / Kabaduz
فلات چامباسی
فلات چامباسی یکی از زیبایی های طبیعی منحصر به فرد اردو است. این فلات که در منطقه کبادوز واقع شده است، تجربه ای باشکوه را به بازدیدکنندگان خود ارائه می دهد. فلات چامباسی، یکی از نقاط مهم اردو از نظر گردشگری فلات، به مقصدی مکرر برای دوستداران طبیعت و ماجراجویان تبدیل شده است.

چامباسی، یکی از محبوب ترین فلات های منطقه دریای سیاه، با زیبایی های طبیعی خود در تابستان و زمستان، توقفی ضروری برای گردشگران است. این فلات که در ارتفاع 1850 متری از سطح دریا واقع شده است، به راحتی می توان از طریق جاده آسفالته مسیر اردو – کبادوز – چامباسی به آن رسید.

دو هتل و رستوران مدرن در این منطقه وجود دارد. این فلات همچنین دارای بازار، بازار، مکان های پیک نیک و رستوران است. همچنین با زیبایی های طبیعی خود مکانی باشکوه است. اکثر مردم به خصوص آنهایی که در ساحل زندگی می کنند در ماه های تابستان به این فلات می روند و تعطیلات فوق العاده ای را تجربه می کنند.

 

فلات کیفلان / مسعودیه
فلات کیفلان که در میان زیبایی‌های طبیعی منحصربه‌فرد اردو قرار دارد، یکی از محبوب‌ترین فلات‌های منطقه مسودیه است. این فلات باشکوه تمام رنگ های طبیعت و فضایی آرام را به بازدیدکنندگان خود ارائه می دهد.
فلات کیفلان در جنوب شرقی اردو واقع شده است و 134 کیلومتر با اردو و تنها 20 کیلومتر با مسودیه فاصله دارد.

ویژگی های این فلات که در دامنه کارا تپه و در ارتفاع 1200 متری از سطح دریا قرار دارد، کاملا چشمگیر است. این فلات از سه طایفه مجزا تشکیل شده و در نواحی باز و پوشیده از جنگل های کاج قرار دارد. خانه‌های مرتفع مرتفع از نظر معماری و الگوی استقرار نمونه‌ای هستند و آن را واقعاً منحصر به فرد می‌سازند.
فلات کیفلان با چشم انداز جذاب، پوشش گیاهی غنی و هوای خنک خود در هر فصل بازدیدکنندگان را به خود جذب می کند. در اینجا می توانید رگه هایی از فرهنگ فرا انسانی را بیابید و سبک زندگی سنتی را تجربه کنید.


فلات کیفالان به عنوان یکی از زیباترین فلات های اردو شناخته می شود و همه ساله توجه گردشگران داخلی و خارجی را به خود جلب می کند. برای کشف این بهشت ​​طبیعی که با سکوت و آرامش خود روح شما را آرام می کند، می توانید از فلات کیفلان دیدن کنید.

 

 

 

 

 

 

فلات اریک / کومرو
اردو شهری است که به خاطر زیبایی‌های طبیعی‌اش معروف است و فلات‌های زیادی برای بازدید دارد. در این مقاله اطلاعاتی در مورد فلات اریک، یکی از فلات های اردو برای بازدید ارائه خواهم کرد. در منطقه کومرو، فلات اریک، فلات دوزوبا و فلات اریکچلی (Bakacak) سه فلات محبوب هستند.
فلات اریک یک شگفتی طبیعی باشکوه است که در منطقه کومرو در اردو قرار دارد. این فلات که توسط جنگل های سرسبز احاطه شده است، با آرامش و زیبایی طبیعی خود بازدیدکنندگان را مجذوب خود می کند. برای رسیدن به اینجا، باید حدود 40 کیلومتر از مرکز شهر اردو سفر کنید.
می توانید در فلات اریک پیاده روی کنید، در مناطق پیک نیک استراحت کنید و از هوای تازه لذت ببرید. همچنین می توانید از طعم های محلی در رستوران های اینجا لذت ببرید. شما همچنین فرصت ماهیگیری در دریاچه های اطراف فلات را دارید.
Ericek Plateau / Kumru یک استراحت عالی برای دوستداران طبیعت و کسانی است که به دنبال آرامش هستند. در اینجا می توانید آرامش داشته باشید و استرس را از بین ببرید و در عین حال از مناظر بی نظیر لذت ببرید.

 

کرگان فلات و اوباس / کرگان
فلات کرگان
غیرممکن است که زیبایی های طبیعی اردو را تحسین نکنید. این شهر زیباترین فلات های ترکیه را در خود جای داده است. در این مقاله در مورد فلات کرگان یکی از محبوب ترین فلات اردو صحبت خواهیم کرد.
فلات کورگان در منطقه کورگان اردو واقع شده است. این فلات که به زیبایی های طبیعی و تاریخی معروف است، یکی از مقاصد مکرر گردشگران داخلی و خارجی است. فلات کرگان با جنگل های سرسبز و سرسبز، آب های خنک و چشم انداز باشکوه خود بازدیدکنندگان را مجذوب خود می کند.
 گرافیک است.

 

**************************************************************************************

فلات کرگان تنها در 25 کیلومتری منطقه کرگان قرار دارد و کمپ های شگفت انگیزی برای دیدن دارد.
جشنواره های فلات هر ساله در ماه جولای برگزار می شود. با حضور در این جشن ها می توانید لحظات فراموش نشدنی را تجربه کنید.
فلات های برجسته منطقه کرگان شامل فلات آرموتالان، فلات چاییرالان، چوبانتپه اوباسی، گلتپسی اوباسی، کورتونلو اوباسی، اغریچسو اوباسی، دوزداغ اوباسی، فلات تورنالیک، فلات عثمانکولو اوباسی، تاشکیک است. این فلات ها با زیبایی طبیعی خود شما را شگفت زده می کنند و فضایی باشکوه را ارائه می دهند.

 

 

فلات تورنالیک / کبادوز
فلات تورنالیک، واقع در میان زیبایی های طبیعی اردو، در میان مکان های دیدنی در منطقه کبادوز برجسته است. این فلات منحصر به فرد تجربه ای باشکوه را به دوستداران طبیعت ارائه می دهد.
فلات تورنالیک یکی از فلات اردو با فضایی عرفانی است. این منطقه خیره کننده با زیبایی های طبیعی خود لحظاتی از آرامش و آرامش را به بازدیدکنندگان خود هدیه می دهد. این فلات که به خاطر جنگل های سرسبز و سرسبز، هوای خنک و منابع آبی زلال شهرت دارد، فضایی بی نظیر دارد.

فلات تورنالیک، واقع در منطقه کبادوز، مکانی ایده آل برای پیاده روی و طبیعت گردی است. با پیاده روی هایی که در اینجا انجام می دهید، هم می توانید بدن خود را حرکت دهید و هم از طبیعت لذت ببرید. مکان های پیک نیک نیز وجود دارد تا بتوانید اوقات خوشی را در کنار خانواده و عزیزان خود داشته باشید.
فلات Turnalık همچنین بهشتی برای علاقه مندان به عکاسی است. شما می توانید با مناظر منحصر به فرد ارائه شده توسط طبیعت عکس های فوق العاده ای بگیرید. به خصوص عکاسی در غروب خورشید می تواند به خاطرات فراموش نشدنی تبدیل شود.
فلات تورنالیک که یکی از فلات های گردشگری اردو است، گزینه ای ایده آل برای کسانی است که می خواهند با طبیعت در ارتباط باشند. بازدید از این فلات بی نظیر فرصتی عالی برای استراحت روح و لذت بردن از طبیعت است. از همه کسانی که می خواهند سفری پر از خاطرات فراموش نشدنی را به فلات تورنالیک تجربه کنند دعوت می کنیم.

 

 

Taşbaşı Obası / Kabaduz
کبادوز، منطقه اردو، که به خاطر زیبایی های طبیعی اش معروف است، تجربه ای فراموش نشدنی از فلات را با تاشباشی اوباسی به بازدیدکنندگان ارائه می دهد. Taşbaşı Obası یکی از زیباترین فلات های اردو است و مورد علاقه دوستداران طبیعت شده است.
Taşbaşı Obası یک بهشت ​​طبیعی است که با مناظر باشکوه و هوای پاکش مجذوب خود می شود. در اینجا می توان هر سایه ای از سبز را دید. شما می توانید در میان چمنزارها و جنگل های سرسبز قدم بزنید، یک پیک نیک همراه با صدای پرندگان داشته باشید یا به سادگی در یک محیط آرام استراحت کنید.

 

Taşbaşı Obası Kabaduz’s Kabaduz’s Taşbaşı Obası نیز فرصت های فعالیت زیادی را ارائه می دهد. می توانید با فعالیت هایی مانند پیاده روی در طبیعت، تورهای دوچرخه سواری و اسب سواری از طبیعت لذت ببرید. همچنین می توانید در آبشارهای این منطقه خنک شوید یا عکس های باشکوهی را برای علاقه مندان به عکاسی ثبت کنید.
همچنین در Taşbaşı Obası این امکان را خواهید داشت که طعم های سنتی را بچشید و در آنجا با مهمان نوازی مردم محلی روبرو خواهید شد. Taşbaşı Obası که در آن می توانید محصولات ارگانیک و همچنین غذاهای محلی پیدا کنید، ردپای یک سبک زندگی طبیعی و سالم را در خود دارد.
اگر می خواهید تجربه ای فراموش نشدنی از فلات در اردو داشته باشید، حتما باید از Taşbaşı Obası دیدن کنید. این یک گزینه ایده آل برای یافتن آرامش در دامان طبیعت و دور شدن از استرس شهری است. Taşbaşı Obası همچنان به عنوان یکی از زیباترین فلات های Ordu شناخته می شود.

 

 

زیله اوباسی / مسودیه
فلات های زیله اوباسی و مسودیه که از زیبایی های طبیعی اردو هستند، از مکان هایی هستند که ارزش دیدن دارند. این فلات ها تجربه طبیعت باشکوهی را به بازدیدکنندگان ارائه می دهند.

 

Zile Obası به خاطر جنگل های سرسبز و آب های خنکش معروف است. با پیاده روی در اینجا می توانید از طبیعت لذت ببرید و از زندگی پر استرس شهری دور شوید. مکان های پیک نیک نیز وجود دارد، بنابراین می توانید یک روز خوش را در کنار خانواده یا دوستان خود داشته باشید.
فلات مسودیه یکی از محبوب ترین نقاط گردشگری اردو است. به لطف ارتفاع زیاد آن، می توانید از مناظر باشکوهی لذت ببرید. شما همچنین این فرصت را دارید که در اینجا کمپ بزنید. این یک گزینه ایده آل برای کسانی است که می خواهند با طبیعت در ارتباط باشند.
در میان فلات هایی که در اردو باید از آن دیدن کنید، Zile Obası و Mesudiye نقاطی هستند که با زیبایی طبیعی خود شما را مجذوب خود می کنند. با آمدن به اینجا می توانید در محیطی بدون استرس استراحت کنید و از طبیعت لذت ببرید. حتما باید از این مکان های شگفت انگیز دیدن کنید تا خاطرات فراموش نشدنی داشته باشید!
فلات چوکورالان / مسودیه
فلات چوکورالان، یکی از زیبایی های طبیعی اردو، در منطقه مسودیه واقع شده است. این فلات که توسط جنگل احاطه شده است، فضایی آرام و خنک را به بازدیدکنندگان خود ارائه می دهد.

 

 

فلات چوکورالان به خاطر طبیعت سرسبز و هوای پاکش معروف است. خانه‌های فلات اینجا معماری سنتی اردو را منعکس می‌کنند و به بازدیدکنندگان محل اقامت می‌دهند. به این ترتیب برای کسانی که می خواهند از استرس زندگی شهری دور شوند و از طبیعت لذت ببرند گزینه ایده آلی است.

 

 

ایا تمایل به یک سفر هیجان انگیز دارید
استان اردو
Click Here
برترین مراتع و فلات ها در استان اردو
ایا مید انستید بیشترین مراکز گردشگری را استان اردو داره
Click Here
استان اردو با برترین گردشگاه های بین المللی
ایا میدانستید استان اردو چرا کشف نشده است
Click Here
Previous slide
Next slide
فلات اردو با پتانسیل گردشگری بالا با سرمایه گذاری جابه جا شد
 
 
فلات اردو که از جمله مکان‌های مطلوب برای کسانی است که می‌خواهند از شهر دور شوند و در تابستان شاهد زیبایی‌های طبیعی باشند، دیگر مکان‌هایی برای بازدید در تابستان نیستند و به یکی از مکان‌های مورد علاقه گردشگری زمستانی تبدیل شده‌اند.

 
 
 
فلات های اردو که قابلیت رقابت با مناطق گردشگری مانند پالاندوکن، اولوداغ و ارجیس را دارند که از نام های مهم گردشگری زمستانی در ترکیه هستند، با سرمایه گذاری ها و پروژه ها جان تازه ای گرفته اند.
 
 
 
فلات کبادوز چامباسی با پیست اسکی، فلات پنج شنبه آیباستی، معروف به پیچ و خم هایش، مسودیه کیفالان، آکوش آرگان، فلات گولکوی اولواهتا با زیبایی های طبیعی خود، مملو از سرمایه گذاری شهرداری کلانشهر اردو و جشنواره های زمستانی است. بنابراین اردو در گردشگری زمستانی پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است.

 

 
 
 
فلات ها به روی گردشگری زمستانی امسال باز شد
 
 
 
با فرا رسیدن فصل زمستان، برف سفیدپوشان فلات ها و جشنواره های زمستانی به همت شهرداری کلانشهر، امسال نیز میزبان گردشگران داخلی و خارجی شد. مردم اردو با جشنواره هایی که با فلات چامباسی آغاز شده بود گرد هم آمدند. میهمانان با فعالیت های مختلف از جمله ورزش های زمستانی، کنسرت و سرو غذاهای محلی از برف لذت بردند.

بیمارستان‌های خصوصی در اردو، بیمارستان شهر اردو، بیمارستان‌های منطقه اردو

بیمارستان های دولتی اردو:
بیمارستان آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه اردو
پلی کلینیک:
پزشکی خانواده: پزشکان خانواده خدمات بهداشتی عمومی را ارائه می دهند و نیازهای مراقبت های بهداشتی اولیه بیماران خود را برآورده می کنند.
جراحی مغز و اعصاب (جراحی مغز و اعصاب): با جراحی مغز و سیستم عصبی سروکار دارد. جراحان مغز و اعصاب اختلالات عصبی را درمان می کنند.
جراحی کودکان: بیماری ها و شرایطی که نیاز به مداخله جراحی در کودکان دارند را درمان می کند.
بهداشت و بیماری های کودک: شاخه ای است که به سلامت و رشد کودکان می پردازد. بیماری های کودکان را تشخیص داده و درمان می کند.
روانپزشکی کودک: به سلامت روان و مشکلات روانی کودکان و نوجوانان می پردازد.
پوست و بیماری های مقاربتی: به تشخیص و درمان بیماری های پوستی و بیماری های مقاربتی می پردازد.
بیماری های عفونی (بیماری های عفونی): بیماری های عفونی رشته ای است که به مطالعه بیماری های ناشی از میکروب ها می پردازد.
فیزیوتراپی و توانبخشی: فرآیندهای بهبودی و توانبخشی را پس از ناتوانی جسمی یا آسیب مدیریت می کند.
جراحی عمومی: جراحی عمومی با مداخلات جراحی مختلف به ویژه درمان جراحی اندام های داخلی سروکار دارد.
بیماری های ریوی: بیماری های تنفسی بر بیماری های ریوی و سیستم تنفسی تمرکز دارند.
بیماری های چشم: با سلامت چشم و مشکلات بینایی مقابله می کند.
بیماری های داخلی: شاخه ای است که به بررسی اندام ها و سیستم های داخلی بزرگسالان می پردازد.
زنان و زایمان: با دستگاه تناسلی زنان و بارداری سروکار دارد.
جراحی قلب و عروق: به درمان جراحی بیماری های قلبی عروقی می پردازد.
قلب و عروق: با بیماری های قلبی و سیستم قلبی عروقی سروکار دارد.
بیماری های گوش و حلق: با بیماری های گوش، حلق و بینی مقابله می کند.
نفرولوژی: با بیماری های کلیوی و عملکرد کلیه سروکار دارد.
نورولوژی: به تشخیص و درمان اختلالات سیستم عصبی و عصبی می پردازد.
ارتوپدی و تروماتولوژی: با استخوان ها، مفاصل و ماهیچه ها سروکار دارد، شامل بهبودی پس از ضربه و مداخلات جراحی است.
جراحی ترمیمی و زیبایی پلاستیک: به ترمیم زخم، جراحی زیبایی و جراحی ترمیمی می پردازد.
روانپزشکی: به تشخیص و درمان مشکلات سلامت روان، مشکلات عاطفی و اختلالات روانی می پردازد.
انکولوژی پزشکی: به تشخیص و درمان سرطان می پردازد.
اورولوژی: با بیماری های سیستم ادراری (کلیه ها، مثانه، مجرای ادرار و غیره) سروکار دارد.
آدرس: Bucak, Nefsi Bucak Cd. No:94/1, 52200 Altınordu/Ordu
 
تماس: (0452) 225 23 44
 
وب سایت: https://ordueah.saglik.gov.tr/
********************************************** *************
بیمارستان دولتی اردو
  بیمارستان دولتی اوردو یک بیمارستان دولتی است که در منطقه آلتینوردو استان اردو خدمت می کند. وقتی از منظر تاریخی ارزیابی شد، بیمارستان در سال 1987 به ساختمان فعلی خود منتقل شد. این ساختمان قبلاً به عنوان بیمارستان بیماری های قفسه سینه مورد استفاده قرار می گرفت. سپس در سال 2003 ساختمان الحاقی جدیدی ساخته شد و این ساختمان الحاقی در آذرماه به بهره برداری رسید و به خدمات بهداشتی عمومی عرضه شد.
 
پلی کلینیک:
 
جراحی مغز و اعصاب (جراحی مغز و اعصاب)
جراحی اطفال
روانپزشکی کودک
پوست و بیماری های مقاربتی
غدد درون ریز و بیماری های متابولیسم
بیماری های عفونی (عمد)
فیزیوتراپی و توانبخشی
گوارش
جراحی عمومی
جراحی قفسه سینه
بیماری های قفسه سینه
بیماری های چشم
طب داخلی (طب داخلی)
جراحی قلب
قلب و عروق
بیماری های گوش حلق بینی
نفرولوژی
عصب شناسی
ارتوپدی و تروماتولوژی
جراحی پلاستیک ترمیمی و زیبایی
روانپزشکی
انکولوژی پزشکی
اورولوژی
آدرس: Shahincili, Dr. Fahrettin Önsel Cd., 52200 Altınordu/Ordu
 
تماس: (0452) 234 32 32
 
وب سایت: Ordudh.saglik.gov.tr
********************************************** *
ضمیمه تحقیقات آموزشی دانشگاه اردو، بیمارستان زنان و کودکان
بیمارستان زنان و کودکان Ordu به عنوان یک مرکز بهداشتی ارائه دهنده خدمات در زمینه زنان و زایمان در منطقه Altinordu استان اردو فعالیت می کند. این بیمارستان از نظر تاریخی به شرح زیر توسعه یافته است:
 
این بیمارستان در 31 مارس 1978 با نام مرکز مراقبت از زایمان و کودک اردو افتتاح شد و در ساختمان فعلی خود فعالیت خود را آغاز کرد.
 
در 15 آگوست 1981، به دلیل نزدیکی به بیمارستان دولتی اردو (در آن زمان، بیمارستان دولتی اردو در ساختمان اداره بهداشت امروزی کار می کرد)، مدیریت بیمارستان ادغام شد.
 
بعداً که بیمارستان دولتی اردو در 25 ژانویه 1988 به محل جدید خود منتقل شد، به عنوان بیمارستان زنان و کودکان اردو با ظرفیت 125 تخت استاندارد و 138 تخت واقعی به خدمت خود ادامه داد.
 
بیمارستان زنان و کودکان اردو یک موسسه بهداشتی مهم ارائه دهنده خدمات در زمینه های زنان، زایمان و سلامت کودکان است و به خدمات بهداشتی در استان اردو کمک می کند.
 
آدرس: Bucak, İbn-i Sina Cd., 52200 Ordu Merkez/Ordu
 
تماس: (0452) 225 03 78
 
وب سایت: https://ordueah.saglik.gov.tr/
********************************************** *********
پلی کلینیک ناحیه آکیازی بیمارستان دولتی اردو
آدرس: Akyazı, 817. Sk., 52200 Ordu Merkez/Ordu
********************************************** *
بیمارستان شهر اردو
فخرالدین کوجا وزیر بهداشت اعلام کرد که بخش عمده ای از ساخت و ساز بنیاد بیمارستان شهر اردو تکمیل شده است. این بیمارستان با مجهز شدن به ظرفیت 987 تخت، 38 اتاق عمل و 350 درمانگاه سرپایی آماده خدمت رسانی است. دورسون توزون، مدیر بهداشت استان اردو با تاکید بر اینکه بیمارستان شهر اردو با جدیدترین تکنولوژی ساخته شده و در برابر زلزله با 1020 عایق لرزه ساخته شده است، اظهار داشت: این بیمارستان در نیمه اول سال 2024 به بهره برداری می رسد.
بیمارستان های خصوصی اردو: (2023)
بیمارستان خصوصی Ordu Sevgi
بیمارستان خصوصی Ordu Sevgi یک موسسه مراقبت های بهداشتی است که در منطقه Altinordu استان اردو واقع شده است و به عنوان یک بیمارستان خصوصی خدمت می کند. بیمارستان‌های خصوصی عموماً در شاخه‌های مختلف پزشکی خدمات ارائه می‌کنند و خدمات بهداشتی مختلفی مانند تشخیص، درمان و مداخلات جراحی برای مشکلات سلامتی بیماران ارائه می‌دهند.
بیمارستان خصوصی Ordu Sevgi به عنوان یک موسسه بهداشتی مجهز به کادر پزشکی متخصص و تجهیزات پزشکی مدرن برای رفع نیازهای بهداشتی جامعه محلی فعالیت می کند. این بیمارستان با پزشکان و کادر پزشکی متخصص در زمینه های مختلف پزشکی به بیماران خدمات ارائه می دهد.
شعبه ها: (توافق SGK)
طب داخلی (طب داخلی)
بیماری های عفونی (عمد)
عصب شناسی
سلامت و بیماری های کودک
روانپزشکی
قلب و عروق
بیماری های قفسه سینه
جراحی عمومی
جراحی اطفال
اورولوژی
زنان و زایمان
ارتوپدی و تروماتولوژی
بیماری های گوش حلق بینی
بیوشیمی
رادیولوژی
آسيب شناسي
میکروبیولوژی
ژنتیک پزشکی
فوری
مراقبت های ویژه نوزادان
مراقبت شدید
سیتوژنتیک
پوست و بیماری های مقاربتی
آدرس: Karşıyaka, 906. Sk. No:5, 52200 Altınordu/Ordu
تماس: (0452) 233 03 03
وب سایت: http://www.ordusevgi.com/
**********************************
بیمارستان پزشکی پارک اردو
بیمارستان خصوصی پارک پزشکی اردو یک بیمارستان خصوصی واقع در منطقه آلتینوردو استان اردو است. این بیمارستان یک موسسه پزشکی خصوصی است که برای ارائه خدمات بهداشتی تاسیس شده است. این بیمارستان با ارائه خدمات در شاخه های مختلف پزشکی نیازهای درمانی و بهداشتی بیماران را برطرف می کند. خدماتی که بیمارستان می تواند ارائه دهد شامل بسیاری از زمینه های پزشکی مانند جراحی عمومی، داخلی، زنان، بهداشت و بیماری های کودک، رادیولوژی و خدمات آزمایشگاهی است.
شعبه ها: (توافق SGK)
پوست (پوست)
طب داخلی (طب داخلی)
غدد درون ریز و بیماری های متابولیسم
گوارش
روماتولوژی
ایمونولوژی و بیماری های آلرژی
بیماری های عفونی (عمد)
عصب شناسی
سلامت و بیماری های کودک
روانپزشکی
فیزیوتراپی و توانبخشی
قلب و عروق
بیماری های قفسه سینه
جراحی عمومی
جراحی اطفال
جراحی قفسه سینه
بیماری های چشم
اورولوژی
زنان و زایمان
جراحی قلب
ارتوپدی و تروماتولوژی
جراحی پلاستیک ترمیمی و زیبایی
جراحی مغز و اعصاب (جراحی مغز و اعصاب)
بیماری های گوش حلق بینی
بیوشیمی
رادیولوژی
آسيب شناسي
میکروبیولوژی
فوری
مراقبت های ویژه نوزادان
مراقبت شدید
سیتوژنتیک
ژنتیک مولکولی
انکولوژی پزشکی
پوست و بیماری های مقاربتی
آدرس: Akyazı, Şht. سی دی علی غفار اوکان No:9, 52200 Altınordu/Ordu
تماس: 444 4 484
وب سایت: http://www.medicalpark.com.tr/
********************************************** *****
بیمارستان خصوصی اردو اوموت
بیمارستان خصوصی اردو اوموت یک بیمارستان خصوصی واقع در منطقه آلتینوردو استان اردو است. این بیمارستان یک موسسه پزشکی خصوصی است که برای ارائه خدمات بهداشتی تاسیس شده است. بیمارستان های خصوصی به طور کلی طیف گسترده ای از خدمات پزشکی را ارائه می دهند که ممکن است شامل بسیاری از تخصص های پزشکی مانند جراحی عمومی، داخلی، زنان، اطفال، رادیولوژی و خدمات آزمایشگاهی باشد.
شعبه ها: (توافق SGK)
پوست (پوست)
طب داخلی (طب داخلی)
گوارش
بیماری های عفونی (عمد)
عصب شناسی
سلامت و بیماری های کودک
روانپزشکی
فیزیوتراپی و توانبخشی
قلب و عروق
بیماری های قفسه سینه
جراحی عمومی
بیماری های چشم
اورولوژی
زنان و زایمان
ارتوپدی و تروماتولوژی
جراحی پلاستیک ترمیمی و زیبایی
جراحی مغز و اعصاب (جراحی مغز و اعصاب)
بیماری های گوش حلق بینی
بیوشیمی
پزشکی هسته ای
رادیولوژی
میکروبیولوژی
فوری
مراقبت های ویژه نوزادان
مراقبت شدید
ESWL
سیتوژنتیک
ژنتیک مولکولی
پوست و بیماری های مقاربتی
بیهوشی و بازسازی
آدرس: Şahincili, Zübeyde Hanım Cd. No:218, 52200 Merkez/Ordu
تماس: (0452) 234 90 30
وب سایت: http://www.umuthastanesi.com.tr/

***********************************************************************

بیمارستان خصوصی Avrasya Medi-Tech
بیمارستان خصوصی Avrasya Medi-Tech یک بیمارستان خصوصی واقع در منطقه Fatsa در استان اردو است.
آدرس: Ayazlı, Kumru Korgan Asfaltı Cad. No:34, 52400 Fatsa/Ordu
تماس: (0452) 424 14 24
وب سایت: http://www.medi-tech.com.tr
 
بیمارستان خصوصی Ünye Çakırtepe
بیمارستان خصوصی Ünye Çakırtepe یک بیمارستان خصوصی واقع در منطقه Ünye استان اردو است.
آدرس: آتاتورک، Tepe Yolu Sk. شماره: 43, 52300 Ünye/Ordu
تماس: (0452) 324 13 24
وب سایت: https://cakirtepehastanesi.com
پلی کلینیک های بهداشت دهان و دندان Ordu 2023

بیمارستان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه اردو
آدرس: Cumhuriyet, 252. Sk., 52010 Gülyalı/Ordu
 
پلی کلینیک خصوصی دندانپزشکی اردو
آدرس: Şarkiye, Fevzi Çakmak Cd. No:23/A, 52100 Ordu Merkez/Ordu
تماس: (0452) 225 14 83
 
مرکز بهداشت دهان و دندان Ordu
آدرس: Bucak, 357. Sk. No:11, 52200 Altınordu/Ordu
تماس: (0452) 225 34 43
 
پلی کلینیک بهداشت دهان و دندان اردو پارک خصوصی دندانپزشکی
آدرس: Şirinevler Mahallesi İsmet Paşa Caddesi C block no 188 inner gate 112, 52100 Altınordu/Ordu
تماس: 0552 508 60 51
بیمارستان‌های فیزیوتراپی Ordu 2023

واحد فیزیوتراپی بیمارستان دولتی اردو
آدرس: Şahincili, 579. Sk. No:2, 52200 Ordu Merkez/Ordu
 
رومر خصوصی
آدرس: Karşıyaka, 904. Sk., 52200 Ordu Merkez/Ordu
مرکز بیماری های چشمی Ordu 2023

مرکز تخصصی بیماری های چشمی لیزر گوزده
مرکز خصوصی بیماری های چشمی لیزر گوزده یک موسسه مراقبت های بهداشتی خصوصی است که در منطقه آلتینوردو استان اردو قرار دارد و با بیماری های چشم سروکار دارد. این مرکز که خدمات تشخیصی، درمانی و جراحی مرتبط با سلامت چشم را ارائه می دهد، توسط متخصصین بیماری های چشمی اداره می شود. مرکز بیماری های چشمی لیزر گوزده به رفع نیازهای سلامت چشم جامعه محلی کمک می کند و خدمات مراقبت های بهداشتی با کیفیتی را به بیماران خود ارائه می دهد. بیمارستان ها و کلینیک ها از فناوری ها و روش های مدرن برای تشخیص و درمان مشکلات سلامت چشم استفاده می کنند.
شاخه ها:
پوست (پوست)
طب داخلی (طب داخلی)
سلامت و بیماری های کودک
بیماری های قفسه سینه
بیماری های چشم
فوری
مراقبت شدید
پوست و بیماری های مقاربتی
آدرس: Şarkiye Mah. بلوار آتاتورک No:128 Altınordu/Ordu
تماس: 0 (452) 225 14 89
بیمارستان‌های دولتی ناحیه اوردو 2023
پنج شنبه بیمارستان دولتی منطقه
آدرس: Kacalı, Kacalı Mh, Fevzi Çakmak Cd. Pk:52750، 52750 پنجشنبه/اوردو
بیمارستان دولتی ناحیه گورگنتپه
آدرس: Döşek, Hastanesi Sok., 52610 Gürgentepe/Ordu
تماس: (0452) 821 27 77
بیمارستان دولتی Unye
آدرس: اوکاف، Hastanesi Yolu No:5، 52400 Fatsa/Ordu
تماس: (0452) 423 65 00
بیمارستان دولتی فتسا
آدرس: اوکاف، Hastanesi Yolu No:5، 52400 Fatsa/Ordu
تماس: (0452) 423 65 00
مرکز بهداشت کبادوز
آدرس: Kabadüz Mahallesi Sağlık Caddesi No:12 Kabadüz/ORDU
تماس: 0452 841 2031
بیمارستان دولتی آکوش
آدرس: Yeni Mahalle İnönü Caddesi No:18 Akkuş/ORDU
تلفن: 0452 611 2013
بیمارستان دولتی ایباستی
آدرس: Sağlık Caddesi No:9 Aybastı/ORDU
تلفن: 0452 714 1040
مرکز بهداشت چاماش
آدرس: Çamaş Örmeli Mahallesi 9 No. Sokak No:2 Çamaş/ORDU
تلفن: 0452 481 2247
مرکز بهداشت چاتالپینار
آدرس: Merkez Mahallesi İstiklal Caddesi NO:1 Çatalpınar/ORDU
تلفن: 0452 491 20 89
مرکز بهداشت چایباشی
آدرس: Talip Bayrak Caddesi Pazaryeri Sokak No:7 Çaybaşı/ORDU
تلفن: 0452 391 3058
بیمارستان دولتی گولکوی
آدرس: منطقه کوشلووان خیابان مصطفی کمال ساختمان قدیمی ژاندارمری طبقه: 2 Gölköy/ORDU
تلفن: 0452 741 3717
بیمارستان دولتی گولیالی
آدرس: Gülistan Mahallesi Ersin Toronoğlu Caddesi No:7 Gülyalı/ORDU
تلفن: 0452 811 2008
بیمارستان دولتی گورگنتپه
آدرس: Akmescid Mahallesi Hamdi Yılmaz Caddesi No:13 Gürgentepe/ORDU
تلفن: 0452 821 2090
مرکز بهداشت İkizce
آدرس: İkizce Merkez Mahallesi Hasan Kalyoncu Caddesi No:36 İkizce/ORDU
تلفن: 0452 371 2027
مرکز بهداشت کاباتاش
آدرس: Yeni Mahalle Sağlık Ocağı Caddesi No:33 Kabataş/ORDU
تلفن: 0452 694 4024
بیمارستان دولتی کرگان
آدرس: Tepe Mahallesi Aytemiz Petrol Sokak No:48 Korgan/ORDU
تلفن: 0452 671 2032
بیمارستان دولتی کومرو
آدرس: Samur Mahallesi Atatürk Caddesi No:14 طبقه:1 Kumru/ORDU
تلفن: 0452 641 2452
بیمارستان دولتی اولوبی
آدرس: Çatallı Mahallesi Muammer Kutlu Caddesi No: 2/2 Ulubey/ORDU
تلفن: 0452 861 2090
بیمارستان دولتی مسعودیه
آدرس: Merkez Mahallesi Başöğretmen Caddesi No.18 Mesudiye/ORDU
تلفن: 0452 761 3232

مدارس خصوصی استان اردو 

L
İLÇE
KURUM ADI
KURUM TÜRÜ
KURUM ADRESİ
ORDU
ALTINORDU
ÖZEL AÇI ANADOLU LİSESİ
Özel Anadolu Lisesi
CUMHURİYET MAH. MUSTAFA KEMAL BUL. NO: 204 ALTINORDU / ORDU
ORDU
ALTINORDU
ÖZEL NAMIK ALTAŞ KOLEJİ ANADOLU LİSESİ
Özel Anadolu Lisesi
ŞİRİNEVLER MAH. 687 SK. NO: 2 ALTINORDU / ORDU
ORDU
ALTINORDU
ÖZEL ORDU UĞUR ANADOLU LİSESİ
Özel Anadolu Lisesi
CUMHURİYET MAH. ZİYA GÖKALP CADDE NO:14/20 ALTINORDU/ORDU
ORDU
ALTINORDU
ÖZEL NAMIK ALTAŞ KOLEJİ FEN LİSESİ
Özel Fen Lisesi
ŞİRİNEVLER MAH. 687 SK. NO: 2 ALTINORDU / ORDU
ORDU
ALTINORDU
ÖZEL ORDU FİNAL FEN LİSESİ
Özel Fen Lisesi
CUMHURİYET MAH. 1306 SK. NO: 4 İÇ KAPI NO: 1 ALTINORDU / ORDU
ORDU
ALTINORDU
ÖZEL AÇI FEN LİSESİ
Özel Fen Lisesi
CUMHURİYET MAH. MUSTAFA KEMAL BUL. NO: 204 ALTINORDU / ORDU
ORDU
ALTINORDU
ÖZEL ORDU BAHÇEŞEHİR KOLEJİ FEN LİSESİ
Özel Fen Lisesi
CUMHURİYET MAH. KAZIM TÜRKMEN CADDE NO:203 PK:52200 ALTINORDU/ORDU
ORDU
ALTINORDU
ÖZEL ORDU FİNAL ANADOLU LİSESİ
Özel Hazırlık Sınıfı Bulunan Anadolu Lisesi
CUMHURİYET MAH. 1306 SK. NO: 4 İÇ KAPI NO: 1 ALTINORDU / ORDU
ORDU
ALTINORDU
ÖZEL NAMIK ALTAŞ KOLEJİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Özel Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi
ŞİRİNEVLER MAH. 687 SK. NO: 2 ALTINORDU / ORDU
ORDU
ALTINORDU
ÖZEL BİLİM MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Özel Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi
BUCAK MAH. BEKİR SITKI PAMUK CAD. NO: 4 İÇ KAPI NO: 1 ALTINORDU / ORDU
ORDU
ALTINORDU
ÖZEL BİLİM TEMEL LİSESİ
Özel Temel Lise
ŞARKİYE MAH. FATMA HATUN SOKAK NO:20 PK:52010 ALTINORDU/ORDU
ORDU
ALTINORDU
ÖZEL AÇI TEMEL LİSESİ
Özel Temel Lise
BUCAK MAH. DR.SADIK AHMET CADDE NO:5 PK:52200 ALTINORDU/ORDU
ORDU
ALTINORDU
ÖZEL ORDU FİNAL TEMEL LİSESİ
Özel Temel Lise
BAHÇELİEVLER MAH. DENİZCİLER CADDE NO:40 PK:52200 ALTINORDU/ORDU
ORDU
ALTINORDU
ÖZEL AÇI İLKOKULU
Özel Türk İlkokulu
CUMHURİYET MAH. MUSTAFA KEMAL BUL. NO: 204 ALTINORDU / ORDU
ORDU
ALTINORDU
ÖZEL NAMIK ALTAŞ KOLEJİ İLKOKULU
Özel Türk İlkokulu
ŞİRİNEVLER MAH. 687 SK. NO: 2 ALTINORDU / ORDU
ORDU
ALTINORDU
ÖZEL ORDU BAHÇEŞEHİR KOLEJİ İLKOKULU
Özel Türk İlkokulu
CUMHURİYET MAH. KAZIM TÜRKMEN CAD. İLK ÖĞRETİM SİTESİ A BLOK NO: 201 İÇ KAPI NO: 1 ALTINORDU / ORDU
ORDU
ALTINORDU
ÖZEL KELEBEK ORMAN ANAOKULU
Özel Türk Okul Öncesi Kurumu
AKYAZI MAH. 828 SK. GALİP ORAL SİTESİ NO: 1 İÇ KAPI NO: 1 ALTINORDU / ORDU
ORDU
ALTINORDU
ÖZEL ALTINORDU HASİBE HATUN ANAOKULU
Özel Türk Okul Öncesi Kurumu
CUMHURİYET MAH. 1370 SK. NO: 2 İÇ KAPI NO: Z01 ALTINORDU / ORDU
ORDU
ALTINORDU
ÖZEL BAHÇELİEVLER ANAOKULU
Özel Türk Okul Öncesi Kurumu
BAHÇELİEVLER MAH. EROL ATAŞAN BUL. NO: 41 İÇ KAPI NO: 1 ALTINORDU / ORDU
ORDU
ALTINORDU
ÖZEL İYİLİK YUVASI ANAOKULU
Özel Türk Okul Öncesi Kurumu
BUCAK MAH. SERDAR ZADE MUSTAFA EFENDİ CAD. ABDULKADİR SAĞRA SİTESİ NO: 47A ALTINORDU / ORDU
ORDU
ALTINORDU
ÖZEL ORDU FİNAL ORTAOKULU
Özel Türk Ortaokulu
BAHÇELİEVLER MAH. DENİZCİLER CAD. NO: 64 İÇ KAPI NO: 1 ALTINORDU / ORDU (DİĞER İÇ KAPILAR: 2-3-4-5)
ORDU
ALTINORDU
ÖZEL NAMIK ALTAŞ KOLEJİ ORTAOKULU
Özel Türk Ortaokulu
ŞİRİNEVLER MAH. 687 SK. NO: 2 ALTINORDU / ORDU
ORDU
ALTINORDU
ÖZEL ORDU BAHÇEŞEHİR ORTAOKULU
Özel Türk Ortaokulu
CUMHURİYET MAH. MİMAR SİNAN CAD. İLK ÖĞRETİM SİTESİ A BLOK NO: 201 İÇ KAPI NO: 1 ALTINORDU / ORDU
ORDU
ALTINORDU
ÖZEL AÇI ORTAOKULU
Özel Türk Ortaokulu
CUMHURİYET MAH. MUSTAFA KEMAL BUL. NO: 204 ALTINORDU / ORDU
ORDU
AYBASTI
ÖZEL AYBASTI İNCİ TANELERİ ANAOKULU
Özel Türk Okul Öncesi Kurumu
ESENLİ MAH. ATATÜRK CAD. NO: 51 AYBASTI / ORDU
ORDU
FATSA
ÖZEL FATSA AÇI ANADOLU LİSESİ
Özel Anadolu Lisesi
MUSTAFAKEMALPAŞA MAH. ELEKÇİ SK. NO: 24 FATSA / ORDU
ORDU
FATSA
ÖZEL FATSA MEKTEBİM ANADOLU LİSESİ
Özel Anadolu Lisesi
EVKAF MAH. SEDİR SK. ÖZEL OKUL SİTESİ NO: 20 FATSA / ORDU
ORDU
FATSA
ÖZEL FATSA AÇI FEN LİSESİ
Özel Fen Lisesi
MUSTAFAKEMALPAŞA MAH. ELEKÇİ SK. NO: 24 FATSA / ORDU
ORDU
FATSA
ÖZEL FATSA BİRİKİM TEMEL LİSESİ
Özel Temel Lise
MUSTAFA KEMAL PAŞA MAH. PAZAR SOK. NO:21 KAT: 1-2-3-4-5
ORDU
FATSA
ÖZEL FATSA MEKTEBİM İLKOKULU
Özel Türk İlkokulu
EVKAF MAH. SEDİR SK. ÖZEL OKUL SİTESİ NO: 20 FATSA / ORDU
ORDU
FATSA
ÖZEL FATSA AÇI İLKOKULU
Özel Türk İlkokulu
DOLUNAY MAH. DOLUNAY SK. NO: 12 FATSA / ORDU
ORDU
FATSA
ÖZEL FATSA VEFA İLKOKULU
Özel Türk İlkokulu
KURTULUŞ MAH. VARAN SK. ANA OKULU SİTESİ NO: 18 İÇ KAPI NO: A FATSA / ORDU
ORDU
FATSA
ÖZEL FATSA AÇI ANAOKULU
Özel Türk Okul Öncesi Kurumu
DOLUNAY MAH. DOLUNAY SK. NO: 12 FATSA / ORDU
ORDU
FATSA
ÖZEL MİNİK KOZA ANAOKULU
Özel Türk Okul Öncesi Kurumu
DOLUNAY MAH. NEZİH KENT SK. NO: 2-6 FATSA / ORDU
ORDU
FATSA
ÖZEL FATSA AÇI ORTAOKULU
Özel Türk Ortaokulu
DOLUNAY MAH. DOLUNAY SK. NO: 12 FATSA / ORDU
ORDU
FATSA
ÖZEL FATSA MEKTEBİM ORTAOKULU
Özel Türk Ortaokulu
EVKAF MAH. SEDİR SK. ÖZEL OKUL SİTESİ NO: 20 FATSA / ORDU
ORDU
FATSA
ÖZEL FATSA VEFA ORTAOKULU
Özel Türk Ortaokulu
DOLUNAY MAH. SAHİL CAD. NO: 228 İÇ KAPI NO: 1 FATSA / ORDU
ORDU
GÜLYALI
ÖZEL ORDU DOĞA ANADOLU LİSESİ
Özel Anadolu Lisesi
TURNASUYU MAH. YALI SOKAK NO:168 PK:52240 GÜLYALI/ORDU
ORDU
GÜLYALI
ÖZEL ORDU DOĞA FEN LİSESİ
Özel Fen Lisesi
TURNASUYU MAH. YALI SOKAK NO:168 PK:52240 GÜLYALI/ORDU
ORDU
GÜLYALI
ÖZEL ORDU DOĞA İLKOKULU
Özel Türk İlkokulu
TURNASUYU MAH. YALI SK. OZEL ORDU KOLLEJİ SİTESİ ANA BİNA BLOK NO: 168 İÇ KAPI NO: B01 GÜLYALI / ORDU
ORDU
GÜLYALI
ÖZEL ORDU DOĞA ORTAOKULU
Özel Türk Ortaokulu
TURNASUYU MAH. YALI SK. OZEL ORDU KOLLEJİ SİTESİ ANA BİNA BLOK NO: 168 İÇ KAPI NO: B01 GÜLYALI / ORDU
ORDU
PERŞEMBE
ÖZEL PERŞEMBE BİLGİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Özel Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi
DEREİÇİ MAH. ATATÜRK BUL. NO: 382 PERŞEMBE / ORDU
ORDU
ÜNYE
ÖZEL ÜNYE DOĞA ANADOLU LİSESİ
Özel Anadolu Lisesi
YÜCELER MAH. ORTA SK. ÖZEL DOĞA KOLEJİ SİTESİ NO: 104 ÜNYE / ORDU
ORDU
ÜNYE
ÖZEL ÜNYE DOĞRU CEVAP ANADOLU LİSESİ
Özel Anadolu Lisesi
BAYRAMCA MAH. ABALI SOKAK NO:4 PK:52300 ÜNYE/ORDU
ORDU
ÜNYE
ÖZEL ÜNYE FATSA UĞUR ANADOLU LİSESİ
Özel Anadolu Lisesi
SARAÇLI MAH. EĞİLOĞLU SK. NO: 21 İÇ KAPI NO: 1 ÜNYE / ORDU
ORDU
ÜNYE
ÖZEL ÜNYE DOĞA FEN LİSESİ
Özel Fen Lisesi
YÜCELER MAH. ORTA SOKAK NO:104 PK:52300 ÜNYE/ORDU
ORDU
ÜNYE
ÖZEL CANİK FEN BİLİMLERİ TEMEL LİSESİ
Özel Temel Lise
LİSELER MAH. F.SULTAN MEHMET 3. SK. A BLOK NO: 1 İÇ KAPI NO: 1 ÜNYE / ORDU
ORDU
ÜNYE
ÖZEL FİNAL TEMEL LİSESİ
Özel Temel Lise
KALEDERE MAH. BELEDİYE CADDE NO:64 PK:52300 ÜNYE/ORDU
ORDU
ÜNYE
ÖZEL ÜNYE DOĞA İLKOKULU
Özel Türk İlkokulu
YÜCELER MAH. ORTA SK. NO: 98 İÇ KAPI NO: 1 ÜNYE / ORDU
ORDU
ÜNYE
ÖZEL ÜNYE FATSA UĞUR İLKOKULU
Özel Türk İlkokulu
SARAÇLI MAH. EĞİLOĞLU SK. NO: 21 İÇ KAPI NO: 1 ÜNYE / ORDU
ORDU
ÜNYE
ÖZEL ÜNYE TEMA ANAOKULU
Özel Türk Okul Öncesi Kurumu
ATATÜRK MAH. KALAYCIOĞLU SK. ATLAS EVLERİ SİTESİ NO: 9A ÜNYE / ORDU
ORDU
ÜNYE
ÖZEL ÜNYE DOĞA ORTAOKULU
Özel Türk Ortaokulu
YÜCELER MAH. ORTA SK. NO: 98 İÇ KAPI NO: 1 ÜNYE / ORDU
ORDU
ÜNYE
ÖZEL ÜNYE FATSA UĞUR ORTAOKULU
Özel Türk Ortaokulu
SARAÇLI MAH. EĞİLOĞLU SK. NO: 21 İÇ KAPI NO: 1 ÜNYE / ORDU
ORDU
ÜNYE
ÖZEL ÜNYE DOĞRU CEVAP ORTAOKULU
Özel Türk Ortaokulu
BAYRAMCA MAH. ABALI SK. NO: 4 İÇ KAPI NO: 1 ÜNYE / ORDU
تاریخ
دانشگاه اردو با قانون شماره 5467 در مورد تأسیس 15 دانشگاه جدید تأسیس شد که پس از انتشار در روزنامه رسمی شماره 26111 مورخ 17 مارس 2006 لازم الاجرا شد.
اگرچه دانشگاه ما جوان است، اما به دلیل اینکه از ترکیب واحدهای علمی موفق و معتبر دو دانشگاه بزرگ با پیشینه علمی ریشه دار ایجاد شده است، دارای تجربه فراوانی است.
دانشگاه اردو؛ با گرد هم آوردن دانشکده اقتصاد و علوم اداری Ünye دانشگاه Ondokuz Mayıs، دانشکده علوم دریایی Fatsa، دانشکده علوم و ادبیات، دانشکده بهداشت و مدرسه حرفه ای Mesudiye و دانشکده کشاورزی و حرفه ای دانشگاه فنی Karadeniz تأسیس شد. سپس با هویت دانشگاه اردو، این دانش به دانشکده های پزشکی، هنرهای زیبا، دندانپزشکی و آموزش منتقل شد. موسسات علوم، علوم اجتماعی و بهداشتی؛ کنسرواتوار دولتی، مدارس تربیت بدنی و ورزش، گردشگری و هتلداری، و مدارس فنی حرفه ای Fatsa، Ulubey، Akkuş، Aybastı و İkizce اضافه شدند. هدف از این به بعد تجهیز کلیه برنامه های موجود از لحاظ تحصیلی، فنی و فیزیکی و آماده سازی آنها برای پذیرش دانشجو است.
در دانشگاه اردو، ارزش‌های شرکتی که از دانشگاه اردو سرچشمه می‌گیرد، با رویکردی مشارکتی ساخته می‌شوند که تحت سلطه یک سیستم حاکمیتی کیفیت محور با مدل سازمان یادگیرنده است.
برای یک دانشگاه اردو با استانداردهای بین المللی، سیاست آموزشی و پژوهشی با تمرکز بر ارائه بالاترین منفعت برای کشورمان در راستای سیاست های ملی طراحی شده است و هدف از برنامه های آموزشی پرورش افرادی است که تحقیق، پرسش، انتقاد، مسئولیت دارند. ، می تواند ابتکار عمل داشته باشد و مهارت های همدلی را توسعه داده است.

 

 

برترین مکان های گردشگری در استان اردو
اردو، یکی از بهشت ​​های تعطیلات دریای سیاه با خط ساحلی تا 100 کیلومتر و بیش از 30 ساحل، یک شهر بندری جذاب است که از زمان های قدیم اهمیت خود را از دست نداده است. اردو که در سوابق تاریخی با نام کوتیورا شناخته می شود، با سواحل پرچم آبی خود که در آن می توانید از آب های شفاف دریای سیاه در ماه های تابستان و همچنین بهشت ​​های طبیعی مانند پارک طبیعی اولوگول، دریاچه های کوچک لذت ببرید، توجه بسیاری را به خود جلب می کند. از جمله دریاچه چرمیک که صدها سال است با آب های چشمه سودای خود شفابخش بوده و گنجینه های تاریخی مانند قلعه بولامان.
اردو که می توانید با تورهای فرهنگی، فلات گردی و تورهای سلامتی به اسپاهای حرارتی و همچنین تعطیلات تابستانی از آن دیدن کنید، زیبایی متفاوتی برای همه دارد. در طول سفر می‌توانید مناظر شگفت‌انگیز دره صعب العبور را از تراس طبیعی چشمگیر Ablak Stone مشاهده کنید و می‌توانید بر فراز دریای سیاه در Boztepe پاراگلایدر کنید که می‌توانید با تله‌کابین به آنجا برسید.
ما 60 مکان را برای شما فهرست کرده ایم که باید در اردو ببینید. در حین تهیه لیست از تگ های اینستاگرام استفاده کردیم و مقاله ای ویژه با بیشترین تگ شده در بالای صفحه تهیه کردیم. در این مقاله لینک های مکان را نیز قرار داده ایم تا بتوانید مکان های دیدنی را به راحتی کشف کنید.
1- پارک طبیعی اولوگل
اولوگول اردو
پارک طبیعی Ulugöl، واقع در منطقه Gölköy اردو و در سال 2009 به عنوان پارک ملی برای محافظت از زیبایی های دست نخورده آن اعلام شد. بهترین مکان برای طبیعت گردی در میان جنگل های کاج قرمز، راش، ممرز و افرا است. این پارک طبیعی که میزبان 3 دریاچه جذاب است که هر سایه آبی و سبز با هم ترکیب می شود، عکاسان را از سراسر ترکیه با غنای حیات وحش و همچنین گونه های گیاهی بومی جذب می کند.
می‌توانید با پیاده‌روی با راهنما در اطراف ۳ دریاچه سفر کنید، عکس‌های باشکوهی روی عرشه‌های رصد بگیرید و با شرکت در سفرهای قایق‌رانی یا تورهای ماهیگیری که در دریاچه‌ها برگزار می‌شود، خستگی سال را از تن بیرون کنید. پارک طبیعی اولوگول که به دلیل هوای پاکی که دارد برای درمان بیماران تنفسی می‌تواند از آن دیدن کند، ۷۴ کیلومتر با مرکز اردو فاصله دارد و با مینی‌بوس‌های منطقه گلکوی به راحتی می‌توانید با یک سفر ۱.۵ ساعته به اولوگول بروید. شما می توانید در شهر در تمام ساعات پیدا کنید.
2- پنج شنبه فلات
فلات پنجشنبه
پنج شنبه فلات، یکی از زیباترین فلات نه تنها در اردو، بلکه در منطقه دریای سیاه و واقع در 100 کیلومتری مرکز شهر، یکی از محبوب ترین مناطق سبزی است که از بهار تا اواخر پاییز می توانید از آن دیدن کنید. فلات پنجشنبه، جایی که می‌توانید در میان گل‌های رنگارنگ فلات و لاله‌های کوهستانی که در بهار شکوفا می‌شوند، پیاده‌روی کنید. همچنین با خانه های چوبی فلات، نهرهای یخی و مناظر چشمگیر کوهستان یکی از آدرس های دائمی تورهای عکاسی است.
فرصت‌های گردشگری نیز در پنج‌شنبه پلاتو، که میزبان کشتی‌های نفتی، اسب‌دوانی، نمایش‌های فولکلور، کنسرت‌ها و جشنواره‌های فلات سرگرم‌کننده در ماه‌های تابستان است، کاملاً توسعه یافته است. شما می توانید بازارها، رستوران ها، باغ های روستایی، هتل های ییلاقی، اقامتگاه های جنگلی، مناطق تفریحی و مناطق کمپینگ مجهز را در فلات پیدا کنید. پنج شنبه پلاتو که می توانید در آن فعالیت هایی مانند دوچرخه سواری و پاراگلایدر و همچنین پیاده روی در طبیعت انجام دهید، یکی از زیبایی هایی است که حتما باید در اردو ببینید.
3- کیپ جیسون
کیپ جیسون
کیپ یاسون، واقع در 15 کیلومتری منطقه پنج‌شنبه، با مناظر شگفت‌انگیز دریای سیاه و همچنین صخره‌هایش که توسط باد و امواج در طول هزاران سال شکل گرفته‌اند، یکی از پربازدیدترین مکان‌هایی است که گردشگران برای عکاسی از آن بازدید می‌کنند. کیپ جیسون، که به عنوان یک منطقه باستان شناسی درجه 1 و منطقه حفاظت شده طبیعی درجه 2 محافظت می شود. با فانوس دریایی کوچکش که در نوک شبه جزیره امتداد یافته به دریای سیاه، کلیسای جیسون معروف به منظره غروب خورشید، رستوران های ماهی و مسیرهای پیاده روی در امتداد ساحل، یک تجربه سفر یک روزه فراموش نشدنی را ارائه می دهد.
می‌توانید دماغه جیسون را که اغلب گردشگران خارجی از آن بازدید می‌کنند، کشف کنید، زیرا محل افسانه آرگونات است که گفته می‌شود قبل از جنگ تروا در اساطیر یونان رخ داده است، با سفرهای طبیعت یا سافاری عکس‌برداری و عکس‌های فوق‌العاده در هر مکانی بگیرید. فصل سال؛ با شرکت در رویدادهای فرهنگی و هنری که در ماه های تابستان برگزار می شود، می توانید هم کمپ بزنید و هم تفریح ​​کنید.
4- فلات چامباسی
فلات چامباسی
فلات چامباسی که به عنوان یکی از زیباترین فلات های دریای سیاه نشان داده می شود و فرصت های گردشگری در آن بسیار توسعه یافته است، در محدوده منطقه کبادوز اردو قرار دارد. فلات چامباسی، یکی از بزرگ‌ترین فلات‌های منطقه که می‌توانید در هتل‌های ییلاقی، هتل‌های طبیعت، اقامتگاه‌های جنگلی و خانه‌های فلاتی در آن اقامت کنید، از بهترین مکان‌ها برای فرار از گرمای تابستان است.
فلات چامباسی که یکی از مکان هایی است که حتماً به شما توصیه می کنیم در اردو از آن دیدن کنید، با مسیرهای پیاده روی در میان جنگل های کاج، هوای پاک و آب های سرد چشمه، در ماه های زمستان با مرکز اسکی چامباشی نیز بسیار سرزنده است. با مینی‌بوس‌های کابادوز می‌توانید به راحتی به این فلات بروید که در طول سال میزبان فعالیت‌های زیادی است، از پاراگلایدر گرفته تا تورهای دوچرخه‌سواری در کوهستان، از طبیعت گردی تا کمپینگ.
5- مرکز اسکی چامباسی
پیست اسکی چامباسی
مرکز اسکی چامباسی، واقع در فلات چامباسی، یکی از بزرگترین فلات های دریای سیاه. این یکی از مراکز توریستی محبوبی است که می توانید در ماه های زمستان از آن دیدن کنید، با 11 پیست اسکی، امکاناتی که در آن می توانید آموزش اسکی و اسنوبرد، هتل های ییلاقی، کافه ها و رستوران ها را ببینید. می توانید تمام روز را در پیست هایی که برای هر درجه سختی طراحی شده اند اسکی کنید و عصرها می توانید از شام های عاشقانه با غذاهای محلی در جلوی شومینه در رستوران ها لذت ببرید.
مرکز اسکی چامباسی، که در آن می‌توانید به پیاده‌روی در طبیعت همراه با مناظر زیبای برفی بروید، هم برای پیاده‌روی و هم برای کمپینگ در ماه‌های بهار و تابستان ترجیح داده می‌شود. شما به راحتی می توانید با مینی بوس یا تورهای اسکی به مرکز اسکی چامباسی بروید که در هر زمانی می توانید در اردو پیدا کنید.
 
6- کلیسای جیسون
کلیسای جیسون
کلیسای جیسون، پربازدیدترین بنای تاریخی کیپ جیسون، یک گنجینه تاریخی چشمگیر است که در سال 1868 توسط یونانی ها و گرجی های ساکن در منطقه ساخته شده است. کلیسای جیسون که بر روی تپه ای مشرف به دریای سیاه و کیپ جیسون برآمده است و توانسته است ویژگی های معماری چند صد ساله خود را تا به امروز حفظ کند، به دلیل مناظر جذابی که به ویژه در هنگام طلوع و غروب خورشید ارائه می دهد مورد هجوم گردشگران قرار می گیرد. همچنین می‌توانید از فضای داخلی کلیسای تاریخی که منظره‌ای چشمگیر بر روی صخره‌ای شیب‌دار در دشتی سرسبز را به نمایش می‌گذارد، بازدید کرده و عکس‌های منحصربه‌فردی بگیرید.

توجه نویسنده: نزدیک کلیسا پارکینگ دارد و رایگان است.

7- جزیره هوینات
جزیره هوینات
جزیره کوچک هوینات که درست در مقابل تونل هوینات در منطقه پنجشنبه قرار دارد، یک منطقه توریستی است که هیچ ساخت و ساز در آن وجود ندارد و می توانید با سفرهای قایق از آن دیدن کنید. جزیره هوینات که در زمان های قدیم به عنوان پناهگاه استفاده می شد و مناظر چشمگیری را با ویرانه های دیوارهای کوچک شهر که تا به امروز باقی مانده است، به عنوان تنها مکانی در ترکیه که در آن باکلان ها لانه می کنند مشهور است.
این جزیره که اغلب توسط عکاسان طبیعت و تماشاگران پرنده برای باکلان ها و مرغان های نقره ای بازدید می شود، منطقه حفاظت از پرندگان اعلام شده و تحت حفاظت قرار گرفته است. جزیره هوینات، جایی که می‌توانید از تراس‌های تماشای روبروی آن یا در طول سفر با قایق عکس‌های شگفت‌انگیز باکلان بگیرید، زیبایی است که ارزش کاوش را دارد.

8- بوزوکاله (کوتیورا)
کوتیارا
Bozukkale، جایی که شهر اردو برای اولین بار در آنجا تأسیس شد، یک گنجینه تاریخی است که به عنوان یک سایت باستان شناسی درجه 2 محافظت می شود. منطقه ای که می توانید از برج دیده بانی ساخته شده توسط بیزانس در قرن یازدهم و ویرانه های شهر باستانی لوریما، همراه با مناظر شگفت انگیز خلیج Bozukkale بازدید کنید، همچنین یکی از محبوب ترین نقاط توقف برای سفر با قایق است. منظره ای جذاب از دریای عمیق آبی و جنگل های سرسبز. می‌توانید زیبایی‌های طبیعی و بناهای تاریخی Bozukkale را با پیاده‌روی در طبیعت و سفر با قایق و قایق از نزدیک ببینید.
9- آبشار چیشلی
آبشار چیشلی
آبشار چیشلی، یکی از شناخته شده ترین عجایب طبیعی اردو، با آب های سفیدش که از ارتفاع 11 متری در میان پوشش گیاهی سرسبز می ریزد و حوضچه سنگی آن مملو از سرمای یخی است، یکی از مقاصد محبوب به ویژه برای سفرهای تابستانی است. آب ها می توانید با شنا در حوضچه یخی آبشار Çişeli که 25 کیلومتر با مرکز اردو فاصله دارد و در ماه های تابستان می توانید مناطق تفریحی و مسیرهای پیاده روی را پیدا کنید که در آن می توانید باربیکیو کنید.
با تورهای عکاسی و طبیعت گردی می توانید زیبایی های آبشار Çişeli را کشف کنید، از آنجایی که این آبشار بسیار شلوغ است، به خصوص در تعطیلات آخر هفته، می توانید در روزهای خلوت در روزهای هفته از آبشار دیدن کنید، عکس های فوق العاده بگیرید و تمام خستگی سال را به تنهایی از بین ببرید. با طبیعت در هوای تازه

یادداشت نویسنده: جاده منتهی به آبشار از طریق پارک اولوگل خطرناک است. رسیدن به آبشار از جاده اصلی منطقی تر است.

10- جنگل شهری آسارکایا
جنگل شهری آسارکایا
یکی دیگر از مناطق سبز پرطرفدار اوردو، جنگل شهر آسارکایا است که می توانید مناظر باشکوه دریای سیاه را هم از مناطق تفریحی و هم از مسیرهای پیاده روی تماشا کنید. جنگل شهری واقع در جاده Ünye-Fatsa، فقط 4 کیلومتر دورتر از منطقه Ünye. عکاسانی از سراسر ترکیه با برگ های زرد در پاییز و درختان شکوفه در تابستان از آن بازدید می کنند.
جنگل شهر آسارکایا که میزبان صدها گونه پرنده و همچنین بسیاری از حیوانات وحشی و گونه های گیاهی بومی است، یکی از آدرس های مهم اردو برای تماشای پرندگان و طبیعت گردی است. اگر در طول ماه‌های زمستان از جنگل شهری بازدید می‌کنید، جایی که می‌توانید روز خوبی را در مناطق تفریحی پنهان شده در میان جنگل‌های کاج با مناظر پانوراما دریای سیاه، مسیرهای پیاده‌روی به طول کیلومترها و تراس‌های مشاهده سپری کنید، می‌توانید مناظر باشکوهی را نیز تماشا کنید. درختان کاج پوشیده از سفید
11- دریاچه گاگا
دریاچه گاگا
دریاچه گاگا، یک شگفتی طبیعی که دوستداران طبیعت باید در سفر خود به اردو کشف کنند، یک شگفتی طبیعی دست نخورده است که توسط ده ها نوع درخت احاطه شده است. دریاچه گاگا، واقع در مرز سفاکوی در منطقه فتسا، به دلیل غنی بودن از خرچنگ و کپور، اغلب برای تورهای ماهیگیری از آن بازدید می شود. می توانید در ماه های تابستان با قایق های قایق یا قایق های کوچک در دریاچه گاگا به سفر بروید، دریاچه ای که با جزیره کوچکش در وسط دریاچه در تمام فصول مناظر شگفت انگیزی دارد. می توانید در اطراف دریاچه کمپ بزنید یا یک روز آرام را با ماهیگیری در محیطی آرام و آرام بگذرانید.
 
12- دره کوپکایا
کوپکایا
کانیون کوپکایا به طول 2 کیلومتر که هر ساله هزاران نفر از آن به عنوان یکی از مهم ترین آدرس های ورزش های طبیعت گردی و گشت و گذار در اردو در اردو بازدید می کنند، مکانی بسیار محبوب است که می توانید در آن زمان خود را در فضای آرام طبیعت بگذرانید و انجام دهید. ده ها فعالیت می‌توانید در مسیرهای پیاده‌روی سازمان‌یافته دره کوپکایا را کاوش کنید، جایی که می‌توانید در آب‌های یخی که در میان صخره‌های شیب‌دار جریان دارند، قایق‌رانی و رفتینگ انجام دهید، و می‌توانید عکس‌های فوق‌العاده‌ای از دیواره‌های عظیم دره از تراس‌های تماشا بگیرید.
در کانیون کوپکایا که در طول سال فعالیت های زیادی مانند دوچرخه سواری در کوهستان، کمپینگ، صخره نوردی و کوهنوردی در آن برگزار می شود، می توانید حتی در گرم ترین روزهای تابستان و در میان دالان های صخره ای باریک در آب های 5 درجه پیاده روی کنید و در آنجا خنک شوید. شنا در آب های یخی حوضچه های سنگی. دره کوپکایا اولین جایی است که کسانی که به دنبال ماجراجویی و هیجان هستند باید در اردو از آن دیدن کنند. کسانی که می خواهند از این زیبایی های طبیعی لذت ببرند و روح دریای سیاه را کشف کنند، باید نزدیک ترین گزینه های بلیط پرواز اردو را در نظر بگیرند.
13- قلعه اونیه
قلعه Unye
این یکی از شناخته شده ترین گنجینه های تاریخی است که می توانید در اردو بازدید کنید و اولین بار در سال قبل از میلاد کشف شد. قلعه Ünye که تخمین زده می‌شود توسط میتراداتیس دوم پادشاه پونتوس در سال 250 ساخته شده باشد، بازدیدکنندگانش را هم با منظره باشکوه و هم با مقبره‌های صخره‌ای چشمگیرش مجذوب خود می‌کند.
قلعه Ünye با برج‌های دیده‌بانی و مقبره‌های صخره‌ای که در دیواره‌های صخره‌ای شیب‌دار حک شده‌اند، توجه علاقه‌مندان به تاریخ را در سراسر جهان به خود جلب می‌کند. استفاده از آن در دوران روم، بیزانس و عثمانی ادامه یافت و به ویژه در دوره عثمانی توسعه یافت. می توانید در قسمت های داخلی قلعه باشکوه گشت بزنید. از آن سوی قلعه می توانید عکس های فوق العاده ای از دیوارهای قلعه و مقبره های صخره ای جذاب بگیرید.
14- آبشار Ohtamış
آبشار Ohtamış که در 20 کیلومتری مرکز منطقه Ulubey قرار دارد، منظره ای را ارائه می دهد که به عنوان یکی از بزرگترین آبشارهای دریای سیاه ارزش دیدن دارد و آب های سرد یخی آن از ارتفاع 30 متری در میان صخره های شیب دار پیچیده شده در انگور می ریزد. آبشاری که از طریق مسیری سنگلاخی می توانید به آن برسید، با هوای پاک و حوض آبشاری که حتی در ماه های تابستان سرد می ماند، یکی از زیباترین جاهایی است که می توانید برای رفع خستگی سال به آن بروید.
آبشار Ohtamış که تنها 38 کیلومتر با اردو فاصله دارد، اغلب برای سفرهای یک روزه و پیک نیک، و همچنین طبیعت گردی، تورهای عکاسی و کمپینگ مورد بازدید قرار می گیرد. با مینی‌بوس‌های Ulubey می‌توانید به راحتی به آبشار برسید که هر نیم ساعت در اردو می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید.
15- خلیج چاملیک
خلیج کاملیک
خلیج چاملیک، یکی از پربازدیدترین زیبایی‌های منطقه Ünye، تقریباً 60 کیلومتر دورتر از اردو، یکی از مکان‌هایی است که دیدن آن را به شما توصیه می‌کنیم، با ساحل شگفت‌انگیزش که با صخره‌های طبیعی به نام فوکفوک تزئین شده و زیبایی‌های طبیعی‌اش را می‌توانید ببینید. هر سایه ای از طبیعت از زرد تا سبز.
خلیج چاملیک، که در ماه های تابستان در اردو به راحتی می توانید با مینی بوس در هر زمانی به آن برسید. یکی از خاص ترین مکان های دریای سیاه برای شنا در دریا به دور از شلوغی، پیک نیک در مناطق تفریحی، پیاده روی در هوای پاک یا کمپینگ است. همچنین می توانید از غارهای دریایی خلیج چاملیک دیدن کنید، جایی که خانواده های دارای کودکان و شناگران تازه کار باید مراقب باشند زیرا دریای مواج دارد یا می توانید غواصی کنید و ثروت های زیر آب دریای سیاه را از نزدیک ببینید.
16- ساحل اوزونکم
ساحل اوزونکوم
در اردو که بیش از 30 ساحل زیبا دارد، یکی از محبوب ترین سواحل که می توانید هم از آب های شفاف دریای سیاه و هم از آفتاب لذت ببرید، ساحل Uzunkum است که 3 کیلومتر با منطقه Ünye فاصله دارد. ساحلی که در آن می‌توانید امکانات توریستی، کافه‌ها، مناطق کمپینگ و رستوران‌هایی را بیابید که در آن می‌توانید صندلی‌های آفتاب‌گیر و چترهای آفتاب‌گیری را در ساحل شنی بلند و خوبی که نامش از آن گرفته شده است، کرایه کنید، به زیبایی سواحل دریای اژه و مدیترانه است.
ساحل Uzunkum که میزبان گردشگران بسیاری از شهرهای ترکیه و همچنین مردم اردو به ویژه در ماه های تابستان است، برای ورزش های آبی مانند موج سواری، قایقرانی و پاراسلینگ ایده آل است، زیرا دارای دریای مواج و بادخیز است. می توانید هنگام غروب آفتاب در مسیر پیاده روی اطراف ساحل پیاده روی های دلپذیر انجام دهید. می‌توانید در مهمان‌خانه‌های خانوادگی، هتل‌های بوتیک یا هتل‌های مجزا در اطراف ساحل اقامت کنید که با هر بودجه‌ای خدمات ارائه می‌دهند.
17- قلعه هیئت
قلعه هیئت
یکی دیگر از بناهای تاریخی پربازدید اردو، قلعه کورال، واقع در مرزهای روستای Bayadı، فقط 15 دقیقه با مرکز شهر، ساختاری چشمگیر است که بر روی یک صخره تیز ساخته شده است. می توانید با 100 پله باستانی به بالای قلعه کورال که اکنون به عنوان یک منطقه حفاظت شده باستانی و طبیعی درجه یک محافظت می شود برسید و منظره پانوراما را تماشا کنید.
 
18- آبشار اوزوندره
آبشار اوزوندره
آبشار Uzundere، یکی دیگر از شگفتی های طبیعی که دوستداران طبیعت می توانند در اردو، که خانه برخی از بزرگترین آبشارهای ترکیه است، لذت ببرند، در منطقه Aybastı واقع شده است که می توانید به راحتی با مینی بوس به آن برسید. آبشار اوزوندره که هر فصل با آب های سفیدش که از دیواره های صخره ای صاف به ارتفاع 100 متر می گذرد توجه عکاسان را به خود جلب می کند و یکی از مرتفع ترین آبشارهای دریای سیاه است، نام خود را از بلندی خود گرفته است.
این منطقه که 7 آبشار بزرگ و کوچک در آن وجود دارد برای فعالیت هایی مانند طبیعت گردی، پیک نیک، صخره نوردی، کوهنوردی و کمپینگ به ویژه در ماه های تابستان مورد بازدید قرار می گیرد. شما همچنین می توانید مناظر باشکوه آبشار Uzundere را از تراس های تماشا تماشا کنید، جایی که می توانید در روزهای گرم در حوضچه یخی آن خنک شوید.
یادداشت نویسنده: جاده کاملاً پر پیچ و خم و ناپایدار است، بنابراین برای خانواده های دارای فرزند مفید است که قبل از حرکت دو بار فکر کنند.

19- دره چاماش
دره چشمگیر چاماش، یکی از محبوب ترین مراکز ورزشی طبیعت در اردو و واقع در 5 کیلومتری منطقه چاماش، میزبان فعالیت های بسیاری مانند پیاده روی در طبیعت، تورهای عکاسی، صخره نوردی، کوهنوردی، کمپینگ و سفرهای دوچرخه سواری در کوهستان در هر فصل از سال است. .
دره چاماش که در ماه‌های تابستان می‌توانید بین بلوک‌های صخره‌ای عظیم در آب‌های یخی آن شنا کنید، به دلیل رودخانه‌هایی که با انواع ماهی‌های فراوان دارد، یکی از بهترین مکان‌ها برای استراحت با ماهیگیری است. دره چاماش که 150 متر طول و 15 متر ارتفاع دارد، یکی از خاص ترین مکان هایی است که هم برای ورزش و هم برای استراحت می توانید از آن دیدن کنید.
توجه نویسنده: اگر زمستان را برای کشف این شگفتی طبیعی انتخاب می کنید، باید مطمئن شوید که زنجیر روی چرخ های ماشین خود قرار داده اید. از آنجایی که جاده منتهی به دره بسیار شیب دار است، در غیر این صورت ممکن است با خطر سر خوردن مواجه شوید.

20- منطقه تفریحی Sayacabaşı
سایاکاباشی
منطقه تفریحی Sayacabaşi یکی از مکان هایی است که مردم اردو و گردشگرانی که برای گذراندن یک روز دلپذیر در طبیعت و پیک نیک به خصوص در ماه های تابستان به این شهر سفر می کنند، بیشترین بازدید را دارند. این منطقه تفریحی که تنها 27 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد، فضای سبز وسیعی به وسعت 6.5 هکتار را پوشش می دهد.
منطقه تفریحی Sayacabaşı که در آن می‌توانید امکاناتی مانند رستوران، باغ‌های روستایی، نانوایی که در آن می‌توانید نان دریای سیاه بخرید، مسیرهای پیاده‌روی، فواره‌ها، توالت‌ها، مناطق تفریحی و کمپینگ را پیدا کنید، یکی از نزدیک‌ترین مناطق سبز به اردو است. می توانید در هوای تازه قدم بزنید یا با چادر زدن چند روز استراحت کنید. از مرکز اردو با مینی‌بوس‌های Ulubey یا Sayaca Village که هر نیم ساعت یک بار می‌توانید پیدا کنید، می‌توانید به راحتی به منطقه تفریحی بروید، جایی که می‌توانید تمام روز را روی تاب‌ها و بانوج‌هایی که در میان جنگل‌های کاج نصب شده‌اند، استراحت کنید.
21- جنگل شهری یوروز
جنگل شهری یوروز
جنگل شهر یوروز در فاصله 13 کیلومتری از مرکز شهر در اردو، که از نظر زیبایی های طبیعی بهشتی است، با هوای پاک و مناظر بی نظیر خود، تجربه فرار دلپذیری را به طبیعت ارائه می دهد. جنگل شهری، که منطقه سبز بزرگی به وسعت 32 هکتار را پوشش می‌دهد و می‌توانید با مسیرهای پیاده‌روی که از میان جنگل‌های کاج سرخ امتداد می‌یابند، از آن دیدن کنید، فرصتی برای گرفتن عکس‌های پانوراما باشکوه از تراس‌های تماشای قله‌های صخره‌ای فراهم می‌کند.
در سفر به جنگل شهر یوروز که به کسانی که به دلیل هوای پاک با اکسیژن بالا از ناراحتی های تنفسی رنج می برند توصیه می کنیم می توانید از خانه های چوبی کوچک پنهان شده در جنگل ها عکس بگیرید، ده ها گونه پرنده مانند شاهین را تماشا کنید. شاهین ها، عقاب ها و غنای حیات وحش از برج های رصد ساخته شده بر روی درختان. جنگل شهری که می توانید مناطق کمپینگ مجهز را نیز در آن پیدا کنید، به دلیل نزدیکی به شهر، ترجیح داده شده ترین مکان برای کسانی است که می خواهند کمپ بزنند.
نکته نویسنده: اگر در بالاترین نقطه اردو به این جنگل بروید، می توانید تا نقطه ای نزدیک به قله رانندگی کنید. پس از آن باید از پله های چوبی بالا بروید و این یعنی باید تلاش جدی کنید. اگر مصمم به صعود به قله هستید، توصیه می کنیم آب همراه داشته باشید.

22- دره صعب العبور
دره صعب العبور، یکی از بهشت ​​های پنهانی که کمتر کسی درباره آن می شناسد، در بین مرزهای اردو و گیرسون واقع شده و مناظر طبیعت بی نظیری با کارت پستال ارائه می کند، منطقه ای جذاب برای سفر است که می توانید به تنهایی و با تورهای راهنما در آن کاوش کنید.
دره صعب العبور، جایی که می توانید عکس های شگفت انگیزی از صخره های عظیم در مسیر پیاده روی که کیلومترها امتداد دارد بگیرید، به دلیل بلندترین نقطه آن، سنگ آبلاک، تراس طبیعی که در طی هزاران سال شکل گرفته است، شناخته شده است. این دره با داشتن صخره های 2000 متری و تراس های دیدنی به ارتفاع 1500 متر از سطح دریا، یک سفر طبیعت فراموش نشدنی را ارائه می دهد، همچنین در طول سال میزبان فعالیت های بسیاری مانند کوهنوردی، صخره نوردی، کمپینگ و پاراگلایدر است.
 
 
23- تپه کادیلار
تپه کادیلار
تپه Kalamış که در Ünye، منطقه تاریخی اردو، واقع شده است، جایی که قضات مشهور در عمارت‌های کنار خیابان در دوره عثمانی آموزش دیده‌اند، امروز یک منطقه بسیار محبوب برای سفر است. این شیب با عمارت های دو طبقه با معماری سنگی و چوبی منحصر به فرد در دریای سیاه پوشیده شده است و تا میدان جمهوریت به شدت پیش می رود.
هنگام قدم زدن در خیابان‌های سنگفرش تپه کالامیش، که یکی از مکان‌هایی است که تورهای عکاسی در اردو از آن دیدن می‌کنند و شبیه یک موزه در فضای باز است، می‌توانید از فضای داخلی برخی از عمارت‌های کادی که به عنوان موزه عمل می‌کنند، بازدید کنید. می توانید با پرسه زدن در اتاق هایی که با مبلمان دوره عثمانی، اقلام تاریخی و عتیقه جات تزئین شده اند، عکس های زیبایی بگیرید.
توجه نویسنده: از آنجایی که خیابان ها کمی تپه ای هستند، بهتر است لباس های راحت و کفش های بیرونی بپوشید.

24- فلات کیفلان
فلات کیفلان
فلات کیفلان که در محدوده منطقه مسودیه در 134 کیلومتری اردو و در ارتفاع 1200 متری از سطح دریا قرار دارد، یکی از محبوب ترین فلات های شهر است. فلات کیفلان که با هوای خنک حتی در گرم ترین روزهای تابستان، آب های چشمه تمیز و خانه های فلات سنتی منطقه ای بسیار پرطرفدار برای سفر است، در سال 1374 منطقه گردشگری اعلام شد.
هنگام بازدید از فلات کیفلان که آب و هوای آن برای بسیاری از بیماری ها از سردرد گرفته تا مشکلات تنفسی مفید است و تورهای سلامتی نیز برگزار می شود، می توانید محصولات ارگانیک کشاورزی و دامی تولید شده در این فلات را خریداری کنید و از صبحانه و صبحانه روستا لذت ببرید. غذاهای محلی. می توانید چند روزی را دور از دنیای مدرن با برپایی چادر خود در مناطق کمپینگ مجهز فلات کیفلان سپری کنید، جایی که می توانید در ماه های زمستان در پیاده روی های هدایت شده همراه با مناظر برفی شرکت کنید.
یادداشت نویسنده: رستوران مرکز اجتماعی در اینجا کاملاً موفق است. اگر رفتید، توصیه می کنیم پیتای گوشت چرخ کرده و تخم مرغ را امتحان کنید.

25- ساحل چاکا
ساحل چاکا
ساحل چاکا که تنها 10 دقیقه با چارسامبا، یکی از مناطق محبوب اردو، و شبیه سواحل مدیترانه ای با ساحل شنی سفید و طولانی خود فاصله دارد، یکی از محبوب ترین سواحلی است که در ماه های تابستان می توانید برای لذت بردن از آبی عمیق به آن بروید. آب دریای سیاه و خورشید.
ساحل چاکا، که بهشتی است که در آن سبز و آبی با جنگل‌های کاج که درست از پشت آن شروع می‌شود، ادغام شده‌اند، همچنین امکاناتی را ارائه می‌دهد که می‌توانید صندلی‌های آفتاب‌گیر و چترهای آفتاب‌گیر، کافه‌ها و رستوران‌ها را اجاره کنید. شما می‌توانید با 15 تا 20 دقیقه سواری با مینی‌بوس‌های پنج‌شنبه به ساحل چاکا، احاطه شده توسط بوتیک‌ها و هتل‌های مجزا، احاطه شده توسط هتل‌های بوتیک و مجزا بروید.
 
26- فلات اولواهتا
فلات اولواهتا
فلات Uluvahta که می توانید از آن در منطقه Gölköy در اردو بازدید کنید و یکی از پیشرفته ترین مکان های شهر از نظر گردشگری فلات است، مرکز گردشگری اعلام شده است و به ویژه در ماه های تابستان به طور مکرر از آن بازدید می شود. همچنین می‌توانید مناطق تفریحی، باغ‌های روستایی، مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری را در فلات Uluvahta بیابید که به خاطر جشنواره‌های فلات خود با حضور بیش از 50000 نفر مشهور است.
می‌توانید از این فلات دیدن کنید تا در میان مناظر باشکوه کوهستانی و گل‌های وحشی زرد به گردش‌های دلپذیر در فلات بروید یا برای پیک نیک و خرید محصولات ارگانیک بروید. با مینی‌بوس‌های Gölköy که در تمام ساعات می‌توانید در ترمینال اتوبوس Ordu پیدا کنید، می‌توانید از Ordu به فلات Uluvahta برسید.
یادداشت نویسنده: فلات ها به دلیل موقعیت های بلندشان به طور کلی حتی در تابستان خنک هستند. فلات Uluvahta با دیگر فلات ها تفاوت دارد زیرا در تابستان بسیار گرم است. اگر در تابستان می روید، باید حتما از ضد آفتاب استفاده کنید و عینک آفتابی خود را بردارید.

27- ساحل İnciraltı
ساحل Inciralti
ساحل İnciraltı، واقع در منطقه Ünye، یکی از زیباترین سواحل نه تنها در اردو بلکه در دریای سیاه، با دریای شفاف شیشه ای، منظره جذاب صخره های شیب دار و فرصت های گردشگری پیشرفته، توجه بسیاری را به خود جلب می کند.
همچنین هتل ها و کلوپ های ساحلی در اطراف ساحل وجود دارد که می توانید در اسکله های چوبی ساخته شده روی صخره ها یا با گذاشتن حوله خود در ساحل آفتاب بگیرید. پس از شنا در تمام طول روز در ساحل Inciraltı، جایی که غواصی، غواصی و غواصی غیر از غواصی نیز به دلیل دریای شفاف آن برگزار می شود، می توانید شبی عاشقانه را با چشیدن غذاهای دریایی تازه و پیش غذای محلی همراه با مناظر باشکوه غروب خورشید در عصرها سپری کنید.
28- قلعه گولکوی
قلعه گولکوی
قلعه گلکوی در فاصله کوتاهی از مرکز منطقه گولکوی، تقریباً 60 کیلومتری اردو، یکی دیگر از گنجینه های تاریخی شهر است که ارزش دیدن دارد. قبل از میلاد مسیح. این قلعه که گمان می رود توسط پادشاه افسانه ای ایرانی دارا در قرن سوم ساخته شده است، در سال 1997 در فهرست آثار باستانی جهانی یونسکو قرار گرفت. قلعه چشمگیر گولکوی که می‌توانید با تورهای تاریخی و فرهنگی از آن دیدن کنید، برای اهداف مشاهده‌ای در نقطه‌ای مشرف به منطقه ساخته شده است و به دلیل مناظر پانورامایی که از دیوارهایش ارائه می‌کند که تا به امروز باقی مانده است، اغلب از آن بازدید می‌شود.

یادداشت نویسنده: قلعه دارای یک پارکینگ نسبتا بزرگ است. در باغ چای نزدیک، قیمت ها بسیار مناسب است.

29- فتسا بولامان
فتسا بولامان
بولامان، یک شهر ساحلی بسیار دوست‌داشتنی در منطقه فتسا اردو، با فضای آرام و عمارت‌های تاریخی که خیابان‌هایش را تزئین کرده‌اند، آدرسی ایده‌آل برای یک سفر یک روزه است. رستوران های ماهی کهنه در کنار ساحل بولامان که به دلیل ماهیگیری و تولید فندق معروف است، توجه گردشگران داخلی و خارجی را نیز به خود جلب می کند.
پیشنهاد می کنیم حتما از قلعه بولامان دیدن کنید که یکی از منحصر به فردترین قلعه های کشورمان با معماری نیمه سنگی و نیمه چوبی است و در طول سفر می توانید از عمارت های تاریخی که برخی از آنها موزه و بوتیک هتل هستند عکس بگیرید. و رستوران ها فراموش نکنید که از رستوران های محلی بولامان که به خاطر پیتاهای خوشمزه اش معروف است، دیدن کنید تا پیتاهای دریای سیاه را بچشید و شبی مفرح در رستوران های ماهی همراه با مناظر شگفت انگیز غروب خورشید داشته باشید.
 
 
30- ساحل آکتاش
ساحل آکتاس
ساحل کوچک آکتاش که تنها 1 کیلومتر دورتر از مرکز چارسامبا، یکی از مناطق توریستی محبوب اردو، درست در کنار تونل پنجشنبه در خیابان سارای واقع شده است، با دریای شفاف خود یکی از محبوب ترین سواحل منطقه است. می‌توانید پس از بازدید از مکان‌های تاریخی و توریستی روز پنج‌شنبه، از ساحل آکتاش که در سال‌های اخیر در خط ساحلی مملو از رستوران‌ها، امکانات توریستی و کافه‌ها در دستور کار نوسازی قرار گرفته است، دیدن کنید و در آب‌های آبی عمیق به دلخواه خود شنا کنید. دریای سیاه با چشم انداز جنگل های کاج همراه است و یا در صورت تمایل می توانید در اطراف ساحل کمپ بزنید و چند روزی استراحت کنید.
توجه نویسنده: ساحل دیگر به عنوان منطقه کمپینگ عمل نمی کند.

31- مزرعه اسب Ünye
مزرعه اسب Unye
یکی دیگر از مراکز توریستی محبوب در اردو که گردشگران داخلی و خارجی و خانواده های دارای فرزند می توانند از آن لذت ببرند مزرعه اسب Ünye است. مزرعه، که در آن آموزش اسب سواری برای همه گروه های سنی ارائه می شود، همچنین شامل یک هیپودروم است که در آن مسابقات اسب دوانی در دوره های خاص برگزار می شود، رستوران ها، زمین های بازی کودکان سرگرم کننده و زمین های ورزشی.
مزرعه اسب Ünye، که دارای یک تله کابین کوچک است که می توانید مناظر فوق العاده از رودخانه را تماشا کنید، یک زیپ لاین سرگرم کننده و مسیرهایی که کودکان می توانند از سواری بر اسب های اسبی لذت ببرند، همچنین هر تابستان میزبان جشنواره های پر جنب و جوش است. با مینی‌بوس‌های Ünye که در ترمینال اتوبوس Ordu در تمام ساعات می‌توانید پیدا کنید، می‌توانید به راحتی در عرض 1 ساعت به مزرعه برسید و در تمام طول روز می‌توانید اوقات خوشی را با فرزندان خود در هوای تازه سپری کنید.
نکته نویسنده: در برخی از مواقع سال، ممکن است تعداد اسب ها کم باشد. قبل از رفتن می توانید با تماس با مرکز حرکت کنید.

32- Fatsa Yalıköy
Fatsa Yalıköy
Yalıköy، یکی دیگر از شهرهای ساحلی توریستی منطقه Fatsa، یک سفر یک روزه دلپذیر را با ساحل شنی طلایی احاطه شده توسط جنگل های کاج و فضای آرام آن ارائه می دهد. در یالی‌کوی، جایی که می‌توانید تمام روز از دریای شفاف و شفاف لذت ببرید و در میان جنگل‌های کاج به پیاده‌روی بروید، می‌توانید عصرها کوفته‌های معروف یالی‌کوی را بچشید. می توانید از بازار یالی کوی که به نان های لذیذش نیز معروف است دیدن کنید و ده ها نوع محصول ارگانیک، محصولات صنایع دستی محلی و نان های یالی کوی خریداری کنید. این شهر که سال هاست از طریق ماهیگیری امرار معاش کرده است، به دلیل تنوع ماهی که دارد، اغلب برای تورهای ماهیگیری و رستوران های ماهی کوچکی که در سواحل آن ردیف شده اند، بازدید می شود.
لینک مکان
یادداشت نویسنده: در Fatsa Yalıköy Köftecisi کوفته بخورید.

33- قلعه بولامان
قلعه بولامان
قلعه بولامان، یکی از سازه های نمادین اردو و تزئین کارت پستال ها با معماری منحصر به فرد و جذاب. این بنای تاریخی چشمگیر است که قسمت پایینی آن از سنگ تراشیده و قسمت بالایی از چوب ساخته شده است. این قلعه که در دوره بیزانس برای اهداف نظارتی و ایستگاه پلیس ساخته شده و در دوره عثمانی توسعه یافته است، توجه علاقه مندان به تاریخ و معماری را به خود جلب می کند. شما می توانید با بازدید از اتاق های قلعه بولامان که امروزه به عنوان موزه شهر عمل می کند و با مبلمان دوره، عتیقه جات و صنایع دستی تزئین شده است، در تاریخ سفر کنید.

یادداشت نویسنده: شما فقط می توانید قلعه را از بیرون ببینید و نمی توانید به داخل بروید. با این حال، در مدتی که آنجا هستید، می توانید از منظره لذت ببرید و از دریا در آب های درست در کنار قلعه لذت ببرید.

34- ساحل Çınarsuyu
ساحل چیناسویو
ساحل Çınarsuyu، واقع در خلیجی محصور شده توسط جنگل های کاج در محله Çınarsuyu در منطقه Ünye، یکی از زیباترین مکان هایی است که می توانید هم برای یک سفر یک روزه به آن بروید و هم با اقامت چند روزه، خستگی سال را از بین ببرید. خانه‌های ییلاقی آن در مقابل چشم‌اندازهای پانوراما دریای سیاه و مناطق کمپینگ و تفریحی مجهز در میان جنگل‌های کاج قرار گرفته‌اند.
ساحل Çınarsuyu که در مکانی بسیار خاص واقع شده است، جایی که جنگل های کاج دریای سیاه با دریای آبی عمیق تلاقی می کنند، با دریای شفاف خود گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب می کند. شما می توانید با غواصی از نزدیک شاهد ثروت های زیر آب باشید و همچنین می توانید برای پیاده روی عصرگاهی همراه با مناظر شگفت انگیز غروب خورشید در ساحل بروید.

توجه نویسنده: امکانات کمپینگ در اینجا کاملاً موفق است. در صورت تمایل می توانید با تجربه کمپینگ برای چند روز استراحت کنید.

35- تپه کردون
تپه کوردون
یکی دیگر از نقاط توریستی اردو به غیر از Boztepe که در آن می توانید مناظر پانوراما بی نظیری را تماشا کنید و عکس های فوق العاده ای بگیرید، تپه کوردون است. کوردون تپه، در ارتفاع 200 متری از سطح دریا در ناحیه Persembe; این یک منطقه مسافرتی بسیار محبوب است که گردشگرانی که از این منطقه بازدید می کنند، با مناطق تفریحی احاطه شده توسط جنگل های کاج، مسیرهای پیاده روی و تراس های دیدنی، از آن بازدید می کنند.
با گذراندن یک دوره آموزشی کوتاه در کوردون تپه که در سال های اخیر به یک مرکز پاراگلایدر تبدیل شده است، می توانید لحظات فراموش نشدنی پاراگلایدر بر فراز دریای سیاه را با افراد حرفه ای تجربه کنید. می توانید به راحتی با پای پیاده یا با وسایل حمل و نقل عمومی به کوردون تپه بروید تا هم در هوای تازه آن تجدید قوا کنید و هم چشم انداز پرنده ای از دریای سیاه را تماشا کنید.
 
 
36- سنگ ابلک
یکی از مناطق حفاظت شده طبیعت اردو که باید حتماً آن را کشف کنید، سنگ آبلاک است که در محدوده منطقه کبادوز قرار دارد. سنگ ابلاک، یک سکوی رصدی طبیعی در بالای صخره ای شیب دار، به دلیل چشم انداز باورنکردنی خود به یکی از آدرس های دائمی طبیعت گردی تبدیل شده است. شما می توانید از مناظر پانورامای بی وقفه ای که تقریباً به شهرهای اطراف امتداد می یابد لذت ببرید و در هوای تازه در فضای باشکوه منطقه تماشا، که همچنین بخشی از دره صعب العبور باشکوه است که توسط جنگل های صنوبر احاطه شده است، سرحال شوید.

یادداشت نویسنده: بکرترین مناظر طبیعی اردو در سنگ آبلاک است.

37- عمارت و موزه قوم نگاری Paşaoğlu
عمارت و موزه قوم نگاری Paşaoğlu، جایی که می توانید اطلاعات دقیقی درباره هزاران سال تاریخ و فرهنگ اردو به دست آورید، در مکانی به راحتی در خیابان Taş Ocak واقع شده است. این موزه که می‌توانید رایگان از آن بازدید کنید، مجموعه‌های غنی را در اتاق‌های عمارت Paşaoğlu، یک سازه عثمانی چشمگیر که در سال 1896 ساخته شده است، ارائه می‌کند.
شما می توانید اطلاعات جالب زیادی در مورد فرهنگ اردو و دریای سیاه در این موزه به دست آورید که در آن می توانید از سلاح های تاریخی، جواهرات، محصولات صنایع دستی، لباس های محلی زنان و مردان در مبلمان گردان و اتاق های تزئین شده عمارت Paşaoğlu که یکی از آنها محسوب می شود، بازدید کنید. از زیباترین سازه های معماری قرن نوزدهم.

نکته نویسنده: اگر با ماشین می روید، باید کمی پارک کنید و پیاده روی کنید. ورود به موزه رایگان است.

38- موزه میراث فرهنگی زنده Ünye
موزه میراث فرهنگی زنده Ünye، همچنین به عنوان خانه Ünye شناخته می شود، یکی از محبوب ترین مکان هایی است که می توانید برای درک ساختار فرهنگی، محصولات صنایع دستی و سبک زندگی سنتی اردو از آن بازدید کنید. این موزه واقع در خیابان حاجی امین، که به راحتی می‌توانید از مرکز شهر با پای پیاده به آن برسید، در عمارتی طراحی شده با سنگ و چوب تراشیده شده است که یکی از نمونه‌های زیبای معماری کلاسیک عثمانی قرن شانزدهم است.
این موزه که در آن می‌توانید زندگی سنتی دریای سیاه را در میان مجموعه‌های غنی اتاق‌های خوش‌آمدگویی، اتاق عروس، اتاق کاپیتان، آشپزخانه، مبل، گوشه‌های شرقی و مبلمان آنتیک به تفصیل بررسی کنید. این موزه به دلیل فعالیت‌های فراوانی که دارد مانند کارگاه‌های هنری، کارگاه‌های آموزشی، بازی‌های سنتی کودکان، Karagöz-Hacivat و نمایش عروسکی، عنوان یک موزه زنده را به خود اختصاص داده است. می توانید همه روزه از ساعت 09:00 تا 17:00 از موزه ای که تحقیقات میراث فرهنگی ملموس و ناملموس در آن انجام می شود، بازدید کنید.
39- مرکز فرهنگی تاشباشی
مرکز فرهنگی تاشباشی
مرکز فرهنگی تاشباشی که پس از بازسازی کلیسای ارتدکس یونانی تاریخی ساخته شده در سال 1853 در منطقه تاشباشی در مرکز اردو به روی بازدیدکنندگان باز شد، یکی از مکان‌هایی است که هم با معماری خیره‌کننده و هم مجموعه‌های غنی‌اش ارزش بازدید دارد.
این کلیسا که بین سال‌های 1937 تا 1977 به عنوان زندان مورد استفاده قرار می‌گرفت، با منظره شگفت‌انگیزش از ساحل دریای سیاه، اغلب مورد بازدید گردشگرانی قرار می‌گیرد که می‌خواهند عکس بگیرند، به خصوص در غروب آفتاب. با بررسی تقویم رویدادهای مرکز فرهنگی تاشباشی می توانید در کارگاه ها، کارگاه ها، رویدادهای فرهنگی و هنری که در طول سال برگزار می شود شرکت کنید و اوقات خوشی را در فضای تاریخی کلیسا سپری کنید.

40- آبشار اورتاکوی
آبشار اورتاکوی
یکی دیگر از مکان های جذاب اردو که می توانید زیبایی های متفاوت آن را در هر فصل از سال ببینید، آبشار اورتاکوی است که در منطقه چاتالپینار واقع شده است. این آبشار که با تراس‌های رصد، مناطق تفریحی و مسیرهای پیاده‌روی خود به گردشگری آورده شده است، با آب‌های سفیدش که از ارتفاع 20 متری در میان صخره‌های چشمگیر که در طول هزاران سال شکل گرفته‌اند، منظره‌ای ارزشمند دارد.
در آبشار اورتاکوی که از طریق مسیری از میان باغ‌های فندق می‌توانید به آبشار یخ‌زده برسید و در تمام فصول سال فضایی بسیار آرام و آرام دارد، آبشار اورتاکوی هم می‌توانید استراحت کنید و هم استراحت کنید. .

یادداشت نویسنده: باورتان می‌شود اگر بگوییم فقط با گوش دادن به صدای آبشار احساس آرامش بیشتری می‌کنید؟ به آبشار اورتاکوی بروید و آن را کشف کنید.
 
41- دره تورناسویو
دره تورناسویو
دره Turnasuyu، بهشت ​​ورزش‌های طبیعی اردو، با مسیرهای پیاده‌روی با تمام سطوح دشواری بیش از 60 کیلومتر. این یکی از مکان‌هایی است که باید با گونه‌های گیاهی بومی، زیبایی طبیعی دست نخورده، حوضچه‌های سنگی پر از آب سرد، پل‌های چوبی و تراس‌های مشاهده با مناظر پانوراما مورد کاوش قرار گیرد.
دره تورناسیو که از 4 بخش مختلف تشکیل شده است و تکمیل آن با پای پیاده حدود 4 روز طول می کشد، بهشت ​​پنهان دریای سیاه و مکانی بسیار ویژه است که طبیعت گردان حتما باید در آن بگردند. می‌توانید از هوای پاک فلات تورنالیک لذت ببرید، در جویبارهای دره ماهی‌گیری کنید و در جنگل‌ها چادر بزنید. می توانید عکس های فوق العاده ای از قلعه تاریخی، مقبره های صخره ای و پل های چوبی بگیرید.

یادداشت نویسنده: اول ماهیگیری میکنی بعد میری کمپینگ و ماهی هایی که میگیری رو میپزی و خودت ضیافت میکنی… مطمئنم شما هم ازش لذت میبرید.

42- کلیسای کنار آب
یکی دیگر از بناهای تاریخی مهمی که می توانید در خیابان جمهوریت بازدید کنید و با کمی پیاده روی از مرکز اونیه می توانید به آن برسید، کلیسای یالی است که تخمین زده می شود در نیمه دوم قرن نوزدهم ساخته شده باشد و از آن به عنوان نام برده می شود. کلیسای مریم باکره Panagia در منابع.
کلیسای ارتدکس که توسط یونانیان ساکن در این منطقه ساخته شده است، با معماری سنگی خود که منعکس کننده ویژگی های آن دوره است، توانسته تا به امروز زنده بماند. کلیسای یالی که به شکل اولیه خود بازسازی شده و به روی گردشگری باز شده است. این منطقه با پنجره های زیارتی شکل، نقوش مذهبی و اهمیت تاریخی یکی از مکان هایی است که اغلب گردشگران خارجی از این منطقه بازدید می کنند.
43- Korgan Obası
کورگان اوباسی
منطقه کرگان با فلات ها و کمپ های زیبای خود یکی از محبوب ترین مکان های اردو از نظر طبیعت و فلات گردشگری است. کرگان صدها نفر را با رویدادها و جشنواره های کشتی نفت که در ماه های تابستان برگزار می شود، جذب می کند. مناطق دیدنی زیادی مانند فلات Armutalan، Turnalık Plateau، Göltepe Obası، Kürtünlü Obası و Çobantepe Obası دارد.
در ماه‌های زمستان می‌توانید در فلات‌ها و کمپ‌های کرگان به پیاده‌روی همراه با مناظر برفی جذاب و در ماه‌های بهار و تابستان در حوض‌های کوچکی که از ذوب شدن برف‌ها به وجود آمده‌اند، شنا کنید. می توانید عکس های زیبایی از گل های فلات زرد و آبی بگیرید. بازدید از جشنواره فلات کرگان را حتما به شما توصیه می کنیم که در آن می توانید غذاهای محلی فلات را بچشید و با مسابقات مختلف لذت ببرید.
44- چشمه عثمان پاشا
فواره عثمان پاشا
فواره عثمان پاشا که در سال 1842 توسط خزانه دار اردولو عثمان پاشا یکی از چهره های مهم آخرین دوره امپراتوری عثمانی ساخته شده است، یکی از بناهای تاریخی جالب توجه این شهر است. فواره عثمان پاشا که به دلیل طولانی ترین فواره ستون دار ترکیه مشهور است، توسط یک تاجر اهل اردو در سال 1997 به شکل اولیه خود بازسازی شد.
می توانید از فواره تاریخی واقع در منطقه دوز دیدن کنید که با یک پیاده روی کوتاه از مرکز شهر و یا با وسایل حمل و نقل عمومی به راحتی می توانید به آن برسید و این بنای چشمگیر را که از دوره عثمانی بر جای مانده است، از نزدیک ببینید.
 
45- رودخانه ملت
رودخانه ملت
رودخانه ملت که از مرز منطقه مسودیه اردو می گذرد، یکی از مقاصد محبوب برای سفرهای طبیعت گردی و تورهای عکاسی است. این رودخانه به طول 160 کیلومتر در میان جنگل های انبوه کاج امتداد دارد و بزرگترین رودخانه اردو است.
رودخانه ملت از کوه های کانیک شروع می شود و از 3 منطقه جغرافیایی مختلف به سمت دریای سیاه می گذرد. شما می توانید در مسیرهای پیاده روی و مناطق تفریحی اطراف رودخانه ملت که به دلیل تنوع و غنای گیاهی موضوع تحقیقات علمی نیز می باشد، روز خوبی را همراه با چشم اندازهای خیره کننده رودخانه سپری کنید و با ماهیگیری در سکوت طبیعت استراحت کنید. در رودخانه با فراوانی ماهی.
لینک مکان
یادداشت نویسنده: در نزدیکی رودخانه ملت مکان هایی وجود دارد که ماهی های بسیار خوبی می سازند. اگر از علاقه مندان به غذاهای دریایی هستید، پیشنهاد می کنیم آن را امتحان کنید.

46- مسجد چایر
یکی از جالب ترین مساجدی که در اردو می توانید از آن دیدن کنید، مسجد چاییر است که در منطقه چایباشی قرار دارد و به صورت یک ساختمان دو طبقه با استفاده از مصالح کاملا چوبی ساخته شده است. این مسجد که منابع تاریخی می گویند در سال 1867 ساخته شده است، با معماری تیرآهن و کنده کاری های چوبی هندسی چشمگیر خود جلب توجه می کند. مسجد چاییر که مطابق شکل اولیه خود مرمت شد و امروزه نیز به خدمت خود ادامه می دهد، به عنوان یکی از زیباترین مساجد چوبی منحصر به فرد در منطقه دریای سیاه ارزش دیدن دارد.
47- آبشارهای Cıngırt با در
آبشارهای کاپیلی
آبشارهای Kapılı Cıngırt یکی از زیبایی‌هایی است که ارزش دیدن در منطقه چایباشی در 94 کیلومتری اردو را دارد و عموم مردم به آن آبشارهای کازانکایا نیز می‌گویند. آبشارها که یکی از مسیرهای محبوب کوهنوردی اردو به همراه جویبارهای سرد یخی آن هستند که کیلومترها در میان جنگل های کاج، تپه تیرفیل، مسجد چاییر و چشمه چاییر امتداد دارند، با آب های سفیدشان که از دیواره صخره ای عریض سرازیر می شوند، آن ها را مجذوب خود می کند. .
آبشارهای Kapılı Cıngırt که توسط گیاهان بومی و مناطق تفریحی احاطه شده اند، هر فصل برای گرفتن عکس های منحصر به فرد با راهنماهای طبیعت گردی بازدید می شوند. در طول سفر می توانید در حوضچه های آبشار شنا کنید و زیبایی آبشارهای Kapılı Cıngırt را از تراس های تماشایی و پل های چوبی تماشا کنید.

48- ساحل دولونای
ساحل ماه کامل
ساحل Dolunay، یک ساحل کوچک اما تمیز واقع در منطقه Fatsa، نام خود را از منظره جذابی که در هنگام غروب و در شب ارائه می دهد، گرفته است. ساحلی که می‌توانید رایگان از آن استفاده کنید و با یک پیاده‌روی کوتاه از مرکز شهر یا با وسایل حمل‌ونقل عمومی می‌توانید به آن برسید، همچنین امکاناتی را ارائه می‌دهد که می‌توانید صندلی‌های آفتاب‌گیر و چتر آفتاب‌گیری، کافه‌هایی که می‌توانید از آنجا می‌توانید تنقلات بخرید، فروشگاه‌های سوغاتی، رستوران ها و هتل های مجزا
پس از بازدید از فتسا، می توانید در شب از این ساحل شنی خوب دیدن کنید، پیاده روی های دلپذیر داشته باشید و مناظر غروب سرخ را تماشا کنید.
 
49- پل Başkotanı
یکی از پل‌های تاریخی دریای سیاه که به خاطر پل‌های چوبی‌اش معروف است و می‌توانید از آن عکس‌های شگفت‌انگیزی بگیرید، پل باشکوتانی است که تخمین زده می‌شود بین سال‌های 1875 تا 1880 ساخته شده باشد و با ساختار محکم خود تا به امروز باقی مانده است. .
پل معلقی که 20 متر طول و 2 متر عرض دارد، بر روی رودخانه ملت ساخته شده است، همچنین منطقه مسودیه و منطقه کبادوز را از هم جدا می کند. پل باسکوتانی که در هر فصل با منظره زیبای خود در میان جنگل های کاج توجه عکاسان را به خود جلب می کند، یکی از ایستگاه های محبوب برای سفرهای طبیعت گردی است.
50- قلعه Gençağa
قلعه Gençağa
قلعه Gençağa که در داخل مرزهای روستای Karlıtepe در منطقه İkizce قرار دارد و با معماری چشمگیر خود که بر روی یک توده صخره ای شیب دار ساخته شده است، توجه ها را به خود جلب می کند، قلعه Gençağa یک گنجینه تاریخی است که به عنوان یک منطقه حفاظت شده طبیعی و باستان شناسی درجه یک محافظت می شود. قلعه Gençağa، یکی از قدیمی‌ترین قلعه‌های اردو و گمان می‌رود که در قرن سیزدهم در دوران شاهزاده Hacıemiroğulları ساخته شده است، با موقعیتی که به سختی قابل دسترس است تا به امروز دست نخورده باقی مانده است.
فراموش نکنید که از قلعه بازدید کنید، که یک فروشگاه منحصر به فرد را به همراه خانه های سنتی دریای سیاه که در دامنه های قلعه ردیف شده اند، به خصوص در هنگام غروب آفتاب و گرفتن عکس های باشکوه، ارائه می دهد.
نکته مهم: این قلعه به دلیل انجام کارهای مرمتی موقتاً به روی بازدیدکنندگان بسته است.

51- ساحل Kırkevler
ساحل کیرکولر
یکی دیگر از سواحل محبوبی که در آن می توانید از آب های خنک دریای سیاه در Ünye، بهشت ​​تعطیلات اردو لذت ببرید، ساحل Kırkevler است که به دلیل دریای تمیز و آب های شفافش معروف است. این ساحل که به دلیل تمیزی دریای خود جایزه پرچم آبی را دریافت کرده است، هم با مردم محلی و هم گردشگران Ünye بسیار سرزنده است، به خصوص در ماه های تابستان، زیرا بسیار نزدیک به مرکز شهر واقع شده است.
همچنین می‌توانید عصرها در ساحل Kırkevler به پیاده‌روی در ساحل بروید، جایی که می‌توانید در میان جنگل‌های کاج اطراف و پشت آن پیک نیک داشته باشید و در طول روز با پهن کردن حوله خود در ساحل شنی خوب آفتاب بگیرید. با مینی‌بوس‌های Ünye که در همه ساعات در اردو می‌توانید پیدا کنید، می‌توانید در عرض ۱ ساعت به ساحل Kırkevler بروید.
نکته نویسنده: با عبور از مسیری بسیار شیب دار و صخره ای می توانید به آن برسید، بنابراین اگر با وسیله نقلیه خود می روید، توصیه می کنیم خودروی آفرود یا خودرویی با قدرت مشابه داشته باشید. همچنین باید نیازهای خود مانند غذا و نوشیدنی را خریداری کنید زیرا جایی برای خرید در نزدیکی آن وجود ندارد.

52- قلعه ملتیوس
قلعه ملتیوس که در مرزهای روستای یشیلچیت، 15 کیلومتر دورتر از منطقه مسودیه قرار دارد و بر روی بلوک های صخره ای باشکوه ساخته شده است، قدیمی ترین سکونتگاه منطقه است. از دیوارهای قلعه Meletios می توانید مناظر پانورامایی از طبیعت را مشاهده کنید که توجه علاقه مندان باستان شناسی و تاریخ را به خود جلب می کند و می توان از طریق پله هایی که در صخره های سخت تراشیده شده از آن بالا رفت.
علاوه بر سفرهای تاریخی و فرهنگی، می توانید قلعه Meletios را که به بخشی ضروری از طبیعت گردی در Ordu و Mesudiye تبدیل شده است را با تورهای راهنما کشف کنید و ساختار حک شده در صخره های عظیم را از نزدیک بررسی کنید.
53- چشمه های آب گرم سرماشیک
چشمه های آب گرم
چشمه های آب گرم سرماشیک که تنها 10 کیلومتر با منطقه فتسا فاصله دارد، با هتل های حرارتی و امکانات بهداشتی خود در تمام ایام سال هزاران نفر را به سمت خود جذب می کند که به دنبال شفا هستند. معروف است که آب های حرارتی چشمه های آب گرم سرماشیک که دمای آن 47 درجه است و از نظر مواد معدنی و گوگرد بسیار غنی است، به ویژه برای بیماری های روماتیسمی مفید است. با بازدید از چشمه های آب گرم Sarmaşık، که در آن تورهای سلامتی از اردو و فتسا برگزار می شود و می توانید در هر ساعتی مینی بوس پیدا کنید، می توانید در هوای پاک در میان جنگل های کاج سرحال باشید و با آب های چشمه شفابخش استراحت کنید.

یادداشت نویسنده: آب چشمه های آب گرم سرماشیک نیز در کلسیفیکاسیون تاثیر مثبت دارد.

54- فتسا
فتسا
ناحیه فتسا، 40 کیلومتر دورتر از اردو، واقع در ساحل دریای سیاه. این شهر با سواحل جذاب، زیبایی های طبیعی و چشمه های آب گرم یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری شهر است. هنگام بازدید از Fatsa، جایی که مناطق کشاورزی ارگانیک مناطق وسیعی را پوشش می دهد و تولید فندق گسترده است، این فرصت را خواهید داشت که به کشف گنجینه های تاریخی مانند قلعه باشکوه بولامان از تاریخ طولانی منطقه، مقبره های صخره ای Çingırt، که یکی از مکان های دائمی هستند، بپردازید. آدرس های تورهای فرهنگی، صومعه چشمگیر گورگی، کلیسای تاشباشی و عمارت بولامان.
از سوی دیگر، دوستداران طبیعت می توانند مکان هایی را که سالانه صدها نفر از آن بازدید می کنند، کشف کنند، مانند دریاچه گاگا که در هر فصل مناظر بی نظیری را ارائه می دهد، جنگل شهر آسارکایا، مقصدی محبوب برای پیاده روی، و روستای Kabakdağ که یکی از آنها محسوب می شود. از زیباترین روستاهای دریای سیاه و جایی که فعالیت های کشاورزی زیست محیطی در آن انجام می شود. فتسا که بعد از سفر می توانید در آب های شفابخش چشمه های آب گرم سرماشیک استراحت کنید، هم از نظر طبیعت و هم از نظر گردشگری فرهنگی مکانی بسیار توسعه یافته است.
 
55- Unye
Unye
Ünye، یکی دیگر از مناطق توریستی محبوب اردو، با جمعیت 120000 نفر، بهشت ​​تعطیلات است که گردشگران داخلی و خارجی به ویژه در ماه های تابستان از آن بازدید می کنند. احاطه شده توسط جنگل های سرسبز کاج در پشت و سواحل شنی خوب در جلو، Ünye با دریای شفاف و هوای کریستالی با سطح اکسیژن بالا، تجربه سفر دلپذیری را ارائه می دهد.
در Ünye، جایی که می توانید در ماه های تابستان در زیباترین سواحل دریای سیاه مانند Uzunkum، İncekum، İnciraltı Beach، Çinarsuyu از دریا لذت ببرید، می توانید منظره آب های 2000 ساله را تماشا کنید. قلعه قدیمی Ünye در ماه های بهار و زمستان، و شما می توانید در مزرعه اسب Ünye برای همه گروه های سنی از دریا لذت ببرید، می توانید آموزش اسب سواری داشته باشید و به سافاری اسب بروید و با گرفتن تورهای عکاسی در خیابان های شهر، عکس های فوق العاده ای بگیرید. این منطقه با بناهای تاریخی مانند عمارت Hüsrev Yürür و Saray Hamam تزئین شده است.
لینک مکان
یادداشت نویسنده: اگر به Ünye می روید، باید در یکی از هتل های تبدیل شده از عمارت اقامت کنید.

56- گولکوی
گولکوی
منطقه Gölköy، در 62 کیلومتری اردو، با دریاچه‌های شفابخش، مساجد و ساختمان‌های تاریخی، و همچنین اولوگول، بزرگترین دریاچه شهر و پربازدیدترین بهشت ​​طبیعت، اغلب مورد بازدید قرار می‌گیرد. در گولکوی، جایی که می توانید از پارک طبیعی اولوگول که تنها 17 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد و محبوب ترین مقصد برای سفرهای طبیعت گردی است، بازدید کنید، گوک گول که به طور طبیعی با آب های چشمه ای که از زیرزمین می جوشد و آب سودا آن شکل گرفته است. که خواص آب معدنی دارد و برای بسیاری از بیماری ها مانند سنگ کلیه مفید است دریاچه چرمیک نیز از جمله مکان هایی است که حتما باید از آن دیدن کنید. می توانید طعم آب های شفابخش این دریاچه ها را بچشید که سالانه هزاران نفر برای شفا به آنجا می آیند و در تفرجگاه های اطراف دریاچه ها پیک نیک می کنند.
همچنین می توانید از قلعه باشکوه گولکوی که به عنوان مرتفع ترین قلعه اردو و بر روی یک توده صخره ای به ارتفاع 150 متر ساخته شده است دیدن کنید، بلافاصله متوجه خواهید شد که چرا این قلعه چشمگیر تنها مکانی در اردو است که نمی توان آن را اشغال کرد. مسجد بی میخ که در روستای امیرلر در 11 کیلومتری گلکوی واقع شده و 800 سال پیش در دوره سلجوقیان بدون استفاده از میخ و فقط با مصالح چوبی ساخته شده است، از جمله بناهای تاریخی مهمی است که در سفر حتما باید از آن دیدن کنید.
لینک مکان
57- اردو بوزتپه
بوزتپه
Boztepe که برای تماشای مناظر پانورامای اردو و دریای سیاه به شما توصیه می کنیم از آن دیدن کنید، یکی از محبوب ترین مناطق دیدنی شهر است. شما می توانید با 10 دقیقه با تله کابینی که از مرکز اردو حرکت می کند به Boztepe که 500 متر ارتفاع دارد بالا بروید و از منظره پانوراما جایی که جنگل های کاج با آب های آبی عمیق دریای سیاه تلاقی می کنند لذت ببرید.
بوزتپه که در تعطیلات آخر هفته بسیار شلوغ است با باغ های روستایی که می توانید چای خود را در حین تماشای منظره باشکوه بنوشید، به خصوص در هنگام طلوع و غروب خورشید، و مسیرهای پیاده روی که می توانید در هوای پاک قدم بزنید، همچنین هتل هایی را ارائه می دهد که می توانید در آنها اقامت کنید. رستوران های با کیفیتی که می توانید در آن شام های رمانتیک را میل کنید. فراموش نکنید که با تله کابین یا وسایل حمل و نقل عمومی در Boztepe توقف کنید و دریای سیاه را از منظر پرندگان تماشا کنید.
لینک مکان
نکته نویسنده: تجربه پاراگلایدر در بوزتپه نیز امکان پذیر است.

58- Gulyalı
گلیالی
منطقه Gülyalı که در ساحل دریای سیاه اردو واقع شده است و تنها 16 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد، با ساحل جهانی آبی برنده جایزه پرچم آبی، پنهان شده در میان جنگل های سرسبز کاج، فضایی آرام، ایده آل برای یک سفر یک روزه است. باغ فندق و کیوی گولیالی که به دلیل زیبایی دریا در ماه های تابستان مورد بازدید گردشگران داخلی و خارجی قرار می گیرد، هتل های بوتیک، هتل های مجزا و پانسیون های خانوادگی نیز با هر بودجه ای ارائه می دهد.
گولیالی که در آن می توانید بناهای تاریخی مانند پل چوبی روستای کستان که در اوایل دهه 1900 بر روی نهر کستان ساخته شده است و مسجد تاش که صدها سال در خدمت بوده است نیز با غذاهای محلی خود جلب توجه می کند. سوپ چغندر و گل گاوزبان.
همچنین می توانید با شرکت در تورهای ماهیگیری در Gülyalı اوقات خوشی را سپری کنید، جایی که می توانید در رستوران های کنار ساحل هم غذاهای سنتی دریای سیاه و هم ماهی های فصلی را بچشید. با مینی‌بوس‌های Gülyalı که هر نیم ساعت یک بار در اردو می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید، می‌توانید در عرض 20 دقیقه به این منطقه برسید و پس از لذت بردن از ساحل پرچم آبی، می‌توانید از نقاط تاریخی و گردشگری منطقه دیدن کنید.
لینک مکان
59- خانه وارونه
Ters House در بلوار آتاتورک در آلتینوردو، منطقه مرکزی اردو، واقع شده و در سال 2019 به روی بازدیدکنندگان باز شد، ساختمان جالبی است که مشابه آن را می‌توانید در آنتالیا ببینید که توجه بسیاری را به خصوص از سوی گردشگران به خود جلب می‌کند. این خانه 2 طبقه که کاملاً وارونه در مساحتی بالغ بر 192 متر مربع طراحی شده است، هر ساله مورد بازدید هزاران نفر قرار می گیرد که می خواهند عکس های جالبی بگیرند. همچنین می توانید از اتاق های خانه که کاملاً وارونه طراحی شده است دیدن کنید و با فرزندان خود در خانه وارونه سرگرم شوید. Ters Ev که به راحتی می توانید از طریق خط تله کابین بوزتپه به آن برسید، همه روزه در هفته بین ساعت 09:00 تا 20:00 قابل بازدید است.
 
60- آلتینوردو
ارتش طلایی
آلتینوردو، پرجمعیت ترین و توریستی ترین منطقه اردو در امتداد سواحل دریای سیاه، میزبان بسیاری از امکانات تاریخی و توریستی مهم است. در آلتینوردو، جایی که می‌توانید از ایستگاه تله‌کابین به بوزتپه سفری دلپذیر داشته باشید، می‌توانید از موزه قوم‌شناسی اردو، یکی از مهم‌ترین موزه‌های شهر دیدن کنید. می توانید از مسجد ابراهیم پاشا ساخته شده در سال 1770، مرکز فرهنگی تاشباشی واقع در عمارتی که در سال 1853 ساخته شده است، مسجد اسکی پازار و حمام های تاریخی عکس بگیرید.
دره Turnasuyu در 9 کیلومتری مرکز Altınordu بسیار پر جنب و جوش است، به خصوص در ماه های تابستان، با 60 کیلومتر مسیر پیاده روی که از میان جنگل های سرسبز کاج و مزارع ماهی در اطراف نهر Turnasuyu کشیده شده است. برای لذت بردن از دریا در آلتینوردو می‌توانید از ساحل بلدیه، ساحل Cumhuriyet Mahallesi، ساحل چاملی یالی و ساحل کومباسی دیدن کنید، جایی که جنگل شهر یوروز نیز در آن وجود دارد، جایی که می‌توانید زمانی را به تنهایی با طبیعت بگذرانید.
 
 
فرودگاه بین المللی استان اردو
فرودگاه اردو-گیرسون (یاتا: OGU، ایکائو: LTCB) یک فرودگاه بین‌المللی رده غیرنظامی است که بین منطقه گولیالی اردو و پیرازیز گیرسون ساخته شده است. در 22 می 2015 به بهره برداری رسید. این اولین فرودگاهی است که در ترکیه و اروپا بر روی دریا ساخته شده است. ظرفیت جابجایی 3 میلیون مسافر در سال را دارد.[1]
تاریخ
فرودگاه Ordu-Giresun در 22 می 2015 به بهره برداری رسید. در حالی که انتظار می رفت هزینه پروژه 290,000,000 ₺ [2] باشد، حدود ₺300,000,000 هزینه شد.
ساختار
موج شکن محافظ
در محدوده پروژه، موج شکن حفاظتی برای کلیه عناصر زیربنایی و روبنایی فرودگاه با پرکردن سنگ هایی به وزن 2 تا 9 تن به طول تقریبی 7435 متر و ارتفاع 5.5 متر ساخته شد. روی باند فرودگاهی که با پرکردن حدود 36 میلیون تن سنگ در دریا با 2 هزار پرواز در روز ساخته شده بود، روی باند فرودگاه ریخته شد. کامیون ها برای 36 میلیون تن سنگ مورد استفاده در ساخت فرودگاه 950 هزار سفر انجام دادند.
پیش بند، تاکسی راه، چراغ های نزدیک
پیش بند 240*120 متر، تاکسی وی اتصال 250*24 متر و پرکردن محوطه ای که تاسیسات روبنایی در آن قرار خواهد گرفت احداث شد. مساحت 1,770,000 متر مربع ایجاد شده در موج شکن محافظ با پر شدن دریا تا به علاوه 1 متر بالاتر از سطح دریا پر شده است. 19850000 تن سنگ برای پرکردن مساحت تقریبی 1770000 متر مربع استفاده شد. یک موج شکن پر سنگی به طول 900 متر و چراغ های نزدیک با تیرهایی در دو طرف باند نصب شده بود.
ساختمان ترمینال
برای تاسیسات روبنایی، مساحت کل ساختمانی بسته به وسعت 31400 متر مربع شامل ساختمان ترمینال به مساحت تقریبی 20000 متر مربع و بلوک فنی، مرکز حرارت، برق، امنیت، کنترل دسترسی، گاراژ ماشین آلات ساختمانی، ساختمان های رگولاتور و آتش نشانی. ، طراحی شد.
باند
این باند 1 متر ضخامت، 3000 متر طول و 45 متر عرض دارد.
CHAT