x
گروه مهاجرتی توریستی سرمایه گذاری مترجمی بازرگانی ام /زد
  • محله کارسیاکا خیبان قبرس شماره:57 طبقه دوم و سوم منطقه آلتین اردو استان اردو کشور ترکیه
  • İNFO@MZMOHAJERAT.COM
  • 8 صبح الی 19 بعد از طهر

به روز رسانی :گروه ام /زد شرکت مهران با ثبت رسمی در کشور ترکیه و مجوز فعالیتی 9797 وزارتخانه مربوطه مجوز ما

منابع طبیعی آفریقا

نزدیک به نیمی از طلای جهان و یک سوم کل مواد معدنی دنیا در آفریقا وجود دارد. در زیر سطح آفریقا منابع معدنی بسیار با ارزشی وجود دارد. در سال 2019، این قاره تقریباً 1 میلیارد تن مواد معدنی به ارزش 406 میلیارد دلار تولید کرد.طبق گزارش سازمان ملل ، آفریقا حدود 30 درصد از ذخایر معدنی جهان، 12 درصد از نفت جهان و 8 درصد از ذخایر گاز طبیعی جهان را در خود جای داده است.

لیتیوم و کبالت برخی از فلزات کلیدی هستند که برای تولید باتری ها استفاده می شوند. در سال 2019، حدود 63 درصد از تولید کبالت جهان از جمهوری دموکراتیک کنگو بود.تانتالم یکی دیگر از فلزات مورد استفاده در تجهیزات الکترونیکی است. خازن های تانتالیوم در تلفن های همراه، لپ تاپ ها و در انواع لوازم الکترونیکی خودرو یافت می شوند. جمهوری دموکراتیک کنگو و رواندا بزرگترین تولیدکنندگان تانتالیوم در
نفت و زغال سنگ از فراوان ترین مواد معدنی برای 22 کشور از 54 کشور آفریقا هستند. از سال 2019، نیجریه بیشتر نفت این قاره را (25 درصد) تولید می کرد، پس از آن آنگولا (17 درصد) و الجزایر (16 درصد) قرار گرفتند. فلزات از جمله طلا، آهن، تیتانیوم، روی و مس بزرگترین مواد معدنی تولید شده برای 11 کشور هستند. غنا بزرگترین تولیدکننده طلا در این قاره است و پس از آن آفریقای جنوبی و مالی قرار دارند.
با ثبت نام، با سیاست حفظ حریم خصوصی ما موافقت می کنید. مواد معدنی صنعتی مانند الماس، گچ، نمک، گوگرد و فسفات ها کالای اصلی 13 کشور آفریقایی بود. DRC بزرگترین تولید کننده الماس صنعتی آفریقا است و بوتسوانا و آفریقای جنوبی پس از آن قرار دارند. بوتسوانا از نظر تولید الماس با کیفیت جواهری – که برای جواهرات استفاده می شود، رتبه اول آفریقا را دارد.
آفریقای جنوبی با 125 میلیارد دلار در سال بیشترین درآمد را از منابع معدنی خود دارد. نیجریه با 53 میلیارد دلار در سال در رتبه دوم قرار دارد و پس از آن الجزایر (39 میلیارد دلار)، آنگولا (32 میلیارد دلار) و لیبی (27 میلیارد دلار) قرار دارند.
طبق گزارش کنگره جهانی معدن، جهان در سال 2019 حدود 17.9 میلیارد تن مواد معدنی استخراج کرده است.آسیا بزرگترین تولیدکننده بود و 59 درصد از کل تولید جهان به ارزش 1.8 تریلیون دلار را به خود اختصاص داد. آمریکای شمالی با 16 درصد رتبه دوم و اروپا با 7 درصد در رتبه دوم قرار گرفتند.



CHAT