x
گروه مهاجرتی توریستی سرمایه گذاری مترجمی بازرگانی ام /زد
  • محله کارسیاکا خیبان قبرس شماره:57 طبقه دوم و سوم منطقه آلتین اردو استان اردو کشور ترکیه
  • İNFO@MZMOHAJERAT.COM
  • 8 صبح الی 19 بعد از طهر

به روز رسانی :گروه ام /زد شرکت مهران با ثبت رسمی در کشور ترکیه و مجوز فعالیتی 9797 وزارتخانه مربوطه مجوز ما

ویزای خانوادگی امریکا یکی از انواع ویزاهای مهاجرتی امریکاست که به شهروندان و افراد مقیم امریکا اجازه می دهد اقوام درجه یک خود را به امریکا ببرند و در کنار هم زندگی نمایند. همان طور که می دانید برای اقامت دائم و بدون محدودیت در ایالات متحده، باید ویزای مهاجرتی امریکا را بگیرید. اما برای اینکه مشمول ویزای خانوادگی امریکا محسوب شوید حتما باید یکی از اقوام درجه یک شما شهروند یا مقیم امریکا باشد و برای شما درخواست ویزای خانوادگی دهد.
در واقع اگر قصد دارید توسط یکی از اعضا خانواده اتان که ساکن یا شهروند امریکاست، به ایالت متحده مهاجرت کنید، آن شخص باید برای شما درخواست ویزای خانوادگی امریکا یا همان Petition دهد و اعلام کند که در امریکا از شما حمایت مالی می کند. بنابراین باید مدنظر داشته باشید اگر شخص مورد نظر خود توانایی مالی لازم در امریکا را ندارد، درخواست ویزای خانوادگی امریکا شما با مشکل مواجه خواهد شد.

انواع ویزای خانوادگی ایالات متحده

ویزای خانوادگی امریکا به دو دسته تقسیم زیر می شود:

  •  

ویزای خانوادگی امریکا: بستگان درجه یک و نامحدود (IR)


این نوع ویزا مختص افرادیست که یک رابطه خویشاوندی نزدیک با یک شهروند امریکایی دارند، مثل همسر، فرزند و والدین.

محدودیتی در تعداد صدور این نوع ویزا در هر سال مالی وجود ندارد و افراد می توانند با این نوع ویزا در مدت زمانی نسبتا کوتاه به امریکا مهاجرت کنند.

این نوع ویزا خود به پنج دسته تقسیم می شود:

    • ویزای خانوادگی IR-1: مختص همسر شهروند امریکایی (در صورتی که از ازدواجشان بیشتر از دو سال گذشته باشد، برای مدت زمان کمتر از دو سال ویزای CR صادر می شود)
    • ویزای خانوادگی IR-2: مختص فرزندان مجرد زیر 21 سال شهروند امریکایی
    • ویزای خانوادگی IR-3: مختص یتیمی که توسط یک شهروند امریکایی در خارج از ایالات متحده به سرپرستی گرفته شده باشد.
    • ویزای خانوادگی IR-4: مختص یتیمی که توسط یک شهروند امریکایی درداخل خاک ایالات متحده به سرپرستی گرفته شده باشد.
    • ویزای خانوادگی IR-5: مختص والدین یک شهروند امریکایی که حداقل 21 سال سن دارد
 
 

ویزای خانوادگی امریکا: اولویت دار و محدود (F)


این نوع ویزا مختص افرادیست که یک رابطه خانوادگی، خاص و شاید نسبتا دور با یک شهروند ایالات متحده و رابطه حدودا مشخصی با فرد مقیم امریکا (دارنده گرین کارت) دارند.

این ویزای خانوادگی امریکا یعنی نوع F نیز به 4 دسته (در اینجا اولویت) تقسیم بندی می شود:

  • ویزای خانوادگی F1: اولویت اول مختص فرزندان مجرد شهروند امریکایی (تا سقف 23400 ویزا در هر سال مالی).
  • ویزای خانوادگی F2: اولویت دوم (تا سقف 114200ویزا در هر سال مالی) خود به دو دسته تقسیم بندی می شود:
    • ویزای خانوادگی F2A: مختص همسر و فرزندان مجرد زیر 21 سال فرد دارنده گرین کارت ( حداقل 77 درصد ظرفیت ویزای F2 را به خود اختصاص می دهند).
    • ویزای خانوادگی F2B: مختص فرزندان مجرد بالای 21 سال فرد دارنده گرین کارت.
  • ویزای خانوادگی F3: اولویت سوم مختص فرزندان متاهل شهروندان امریکایی (تا سقف 23400 ویزا در هر سال مالی).
  • ویزای خانوادگی F4: اولویت چهارم مختص برادران و خواهران شهروند امریکایی. البته در صورتی که شهروند امریکایی حداقل 21 سال سن داشته باشد (تا سقف 65000 ویزا در هر سال مالی).
 

لازم به ذکر است شهروند امریکایی می تواند برای همسر، فرزند مجرد یا متاهل، والدین و برادر و خواهر خود درخواست ویزای خانوادگی امریکا را دهد در حالیکه فرد مقیم امریکا یعنی همان دارنده گرین کارت تنها می تواند برای همسر و فرزندان مجرد خود درخواست صدور این نوع ویزا را دهد.

تفاوت ویزای خانوادگی IR و F

پروسه اداری و گرفتن گرین کارت و مهاجرت به امریکا در ویزای خانوادگی امریکا از نوع IR در مدت زمان کوتاه تری نسبت به ویزای خانوادگی امریکا از نوع F انجام می شود. محدویتی در تعداد صدور ویزایIR در هر سال ملی وجود ندارد اما ظرفیت صدور ویزای F در هر سال مالی محدود است و اگر تعداد ویزاهای صادره به حد نصاب برسد، دیگر در آن سال مالی ویزای جدیدی صادر نمی شود.

ویزای خانوادگی CR چیست؟

ویزای خانوادگی CR یک نوع ویزای مهاجرتی آمریکاست که ویزای ازدواج آمریکا نیز معروف است. این نوع ویزا برای همسر شهروند امریکایی و فرزندان او در صورتی که از زمان ازدواجش با شهروند امریکایی کمتر از دو سال گذشته باشد، صادر می شود. بنابراین دو نوع ویزا CR قابل صدور است:

  • ویزای خانوادگی CR1: مختص همسر شهروند امریکایی که از زمان ازدواجشان کمتر از دو سال می گذرد.
  • ویزای خانوادگی CR2: مختص فرزند زیر 21 سال همسر شهروند امریکایی (یعنی فرزند خوانده شهروند امریکایی). در صورتی که ازدواج پدر و مادرش با شهروند امریکایی قبل از 18 سالگی او انجام شده باشد.مد نظر داشته باشید با دانش و آگاهی کارشناسان گروه رسمی و ثبتی مهاجرتی ام -زد میتوانید مسیر اخذ ویزای خوانوادگی را با موفقیت و در مدت زمان کوتاهی طی کنید.
 

پروسه گرفتن ویزاهای مهاجرتی و غیر مهاجرتی آمریکا از جمله ویزای خانوادگی امریکا حساس است و کوچکترین اشتباه باعث بروز خطاهای جبران ناپذیری خواهد شد، توصیه می شودحتما از تجربه و دانش افراد متخصص و آگاه کمک بگیرید و یا انجام امورتان را به آنان بسپارید.

مراحل گرفتن ویزای خانوادگی امریکا

اولین مرحله برای گرفتن ویزای امریکا ثبت درخواست برای خویشاوند است. یعنی شهروند امریکایی یا دارنده گرین کارت مقیم امریکا باید فرم I-130 را برای شخصی که قصد دارد او را به امریکا ببرد در دفتر خدمات شهروندی و مهاجرتی امریکا (همان USCIS) تکمیل کند. همچنین شهروند یا فرد مقیم امریکا می بایست فرم اسپانسری را برای خویشاوند خود تکمیل کند.

پس از اینکه USCIS درخواست را تأیید کرد، آن را به مرکز ملی ویزا (NVC) ارسال می کند. NVC پس از دریافت درخواست، یک شماره پرونده به آن اختصاص می دهد و رسیدگی اولیه به پرونده متقاضی را آغاز می‌کند. پس از پرداخت هزینه های مناسب، NVC از متقاضی درخواست می کند که مدارک لازم ویزای مهاجرت، از جمله سوگندنامه پشتیبانی، فرم های درخواست، مدارک هویتی و غیره را ارسال کند.

هنگامی که NVC تشخیص داد پرونده با تمام مدارک مورد نیاز کامل است، وقت مصاحبه فرد متقاضی را تعیین می کند و پرونده را به سفارت یا کنسولگری ایالات متحده ارسال می کند که در آنجا با متقاضی برای دریافت ویزا مصاحبه می شود.

در طول فرآیند مصاحبه ویزای خانوادگی امریکا ، اسکن اثر انگشت دیجیتال بدون جوهر گرفته خواهد شد و آفیسر مصاحبه کننده با پرسش سوالاتی و بررسی پرونده و مدارک فرد متقاضی، صلاحیت او را برای گرفتن ویزا می سنجد و در مورد ویزای او تصمیم می گیرد.

مد نظر داشته باشید با دانش و اگاهی کارشناسانگروه مهاجرتی و مترجمی ام زد میتوانید مسیر اخذ ویزای خوانوادگی را با موفقیت و در مدت زمان کوتاه طی کنید.

هزینه های گرفتن ویزای خانوادگی امریکا

برای خدمات زیر هزینه دریافت می شود:

  • ثبت درخواست مهاجرتی برای خویشاوند (فرم I-130)
  • پردازش فرم اسپانسری
  • پردازش درخواست ویزای مهاجرتی (فرم DS-260)
  • معاینات پزشکی و تزریق واکسیناسیون
  • سایر هزینه ها شامل: هزینه فتوکپی؛ هزینه دریافت مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای مهاجرت (مانند گذرنامه، سو پیشینه و غیره)؛ و هزینه های سفر به سفارت یا کنسولگری ایالات متحده برای مصاحبه ویزای شما.

مدارک لازم برای ویزای خانوادگی امریکا

مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزای خانوادگی امریکا شامل موارد زیر است:

  • پاسپورت
  • فرم اسپانسری
  • فرم DS-260 و تاییدیه آن
  • عکس
  • مدارک رسمی هویتی (نظیر شناسنامه، سند ازدواج، سوپیشینه و …)
  • واکسیناسیون و نتیجه معاینات پزشکی

لازم به ذکر است هزینه ها از کشوری به کشور دیگر و پرونده ای به پرونده دیگر متفاوت است و قیمت ویزا امریکا ثابت نیست. همچنین مدنظر داشته باشید هر فرد متقاضی مهاجرت در هر سنی، باید هزینه ها را پرداخت کند و هزینه های فوق قابل عودت نیست و حتی در صورت رد درخواست ویزای متقاضی به او برگردانده نمی شود.

مدت زمان صدور ویزای خانوادگی امریکا

مدت زمان صدور ویزا برای هر پرونده متفاوت است و نمی توان برای انجام پروسه ویزای مهاجرتی، پیش بینی دقیقی انجام داد.گاهی اوقات به دلیل عدم رعایت دقیق دستورالعمل ها توسط متقاضی، پروسه کاری به تاخیر می افتد. گاهی اوقات اسپانسر ایالات متحده، یا درخواست کننده، نمی تواند الزامات لازم را فراهم کند. و در برخی از درخواست‌های ویزا، نیاز به پردازش اداری بیشتری دارند.

مدنظر داشته باشید انجام پروسه ویزا توسط کارشناسان مهاجرتی متخصص و آگاه نه تنها زمان صدور ویزای امریکا را به حداقل می رساند بلکه احتمال بروز خطا به صفر می رسد.

 

مدت زمان انتظار برای تایید فرم I-130

اکثر درخواست‌های فرم I-130 برای بستگان درجه یک (ویزای خانوادگی IR) در بازه زمانی 5 تا 9 ماهه تأیید می‌شوند، اما در برخی موارد ممکن است این پروسه بیشتر زمان ببرد. همانطور که قبلا بدان اشاره شد، بستگان درجه یک، همسر، فرزندان مجرد (زیر 21 سال) و والدین شهروندان ایالات متحده هستند؛ تعداد صدور ویزای خانوادگی امریکا برای این دسته از افراد نامحدود است و ویزای آنان در زمان کوتاهی نسبت به انواع ویزاهای خانوادگی دیگر صادر می شود.

 

  • USCIS در بازه زمانی تقریبا 6 ماه فرم I-130 برای متقاضیان ویزای F2A (همسر و فرزندان مجرد زیر 21 سال صاحب گرین کارت) را تایید می کند اما دیگر متقاضیان ویزای خانوادگی F برای تایید فرم I-130 می بایست بیشتر منتظر باشند.

جدول زیر مدت زمان تقریبی انتظار برای تایید فرم I-130 متقاضیان ویزای خانوادگی امریکا را نشان می دهد:

 

 

نوع ویزافرد متقاضیمدت زمان تقریبی انتظار
IRهمسر، فرزندان مجرد زیر 21 سال و والدین شهروند امریکاییمتغیر از 5 تا 12 ماه
F1فرزندان مجرد بالای 21 سال شهروندان امریکایی7 سال
F2AF2Bهمسر و فرزندان مجرد زیر 21 سال فرد مقیم امریکافرزندان مجرد بالای 21 سال فرد مقیم امریکا (صاحب گرین کارت)متغیر معمولا 6 ماه6-5 سال
F3فرزندان متاهل شهروندان امریکایی13-12 سال
F4برادر و خواهر شهروند امریکایی14-13 سال
 

زمان اولویت پرونده چیست؟

زمان اولویت پرونده یا همان Priority Date تاریخ ثبت درخواست ویزای خانوادگی امریکاست که شهروند یا فرد مقیم امریکا برای خویشاوندانش تکمیل کرده است. در واقع تاریخ تکمیل فرم I-130تاریخ اولویت رسیدگی به پرونده ویزاهای خانوادگیست.

هر ماه در ویزا بولتنی که از سوی اداره مهاجرت امریکا اعلام می شود، پرونده متقاضیان ویزای خانوادگی امریکا که زمان رسیدگی به پررونده اشان طبق تاریخ اولویت رسیده باشد به جریان می افتد و بررسی می شود.

اعتبار ویزای خانوادگی امریکا
ویزای خانوادگی امریکا همانند دیگر ویزاهای مهاجرتی امریکا با اعتبار 6 ماهه صادر می شوند. در واقع فردی که ویزای مهاجرتی ایالات متحده از جمله ویزای خانوادگی امریکا را می گیرد تا شش ماه فرصت دارد از ویزای خود استفاده کند و وارد امریکا شود. لازم به ذکر است این افراد بعد از تحویل گرفتن گرین کارت ایالات متحده، امکان خارج شدن از امریکا را دارند.
 
شعبات ما

آدرس: دفتر مرکزی: 

کارشیایاکا محله خیابان قبرس پلاک 57 طبقه 2 و 3 التین اردو استان اردو کشور ترکیه

 تلفن دفاتر مرکزی :

00908507629344-00905379919344

00989377552996 خط واتس اپ ایران

آدرس: شعبه 2 انکارا  :

محله کیزیل ایرماک خیابان دولما پینار  برج YDA CENTER پلاک 9 A  شماره 158 چانکایا انکارا ترکیه

تلفن تماس : 00905441059344


آدرس دفتر ارتباطی 3 استانبول :

محله کوش تپه خیبان مجیدیه کوی  پلاک 132 طبقه 4 شماره 405 واحد 221 شیشلی استانبول ترکیه 

تلفن دفتر استانبول: 00902129098725

آدرس دفتر ارتباطی منطقه کارادنیز ترکیه:

خیابان اوغور  مومجو 1/13 مرکز تجاری بولانجاک طبقه سوم  شهرستان بولانجاک استان گیرسون کشور ترکیه 

شماره ارتباطی ایران:989144150296+


آدرس دفتر ترابزون:هیزیر بی محله  خیابان کاهرامان ماراش  فحرتین اورتمن  مرکز تجاری پلاک 268/4-17 اورتا حصار ترابزون

تلفن:905372144900+


مجوزهای ما
مهاجرت به کشور ترکیه و مترجمی در کشور ترکیه ما برترین شرکت مهاجرتی توریستی سرمایه گذاری و ساخت و فروش املاک و امور اقامتی و امور ویزای کشورهای اروگایی در ترکیه هستیم و هدمات بین المللی ما در راستای برترین اسنتانداردهای بین المللی فرا گرفته از بهرهگیری از کارشناسان عالی رتبه و تحصیلکرده میباشد
مهاجرت به کشور ترکیه و مترجمی در کشور ترکیه ما برترین شرکت مهاجرتی توریستی سرمایه گذاری و ساخت و فروش املاک و امور اقامتی و امور ویزای کشورهای اروگایی در ترکیه هستیم و هدمات بین المللی ما در راستای برترین اسنتانداردهای بین المللی فرا گرفته از بهرهگیری از کارشناسان عالی رتبه و تحصیلکرده میباشد
گروه رسمی مهاجرتی توریستی مهران ام -زد
مهاجرت به کشور ترکیه و مترجمی در کشور ترکیه ما برترین شرکت مهاجرتی توریستی سرمایه گذاری و ساخت و فروش املاک و امور اقامتی و امور ویزای کشورهای اروگایی در ترکیه هستیم و هدمات بین المللی ما در راستای برترین اسنتانداردهای بین المللی فرا گرفته از بهرهگیری از کارشناسان عالی رتبه و تحصیلکرده میباشد
مهاجرت به کشور ترکیه و مترجمی در کشور ترکیه ما برترین شرکت مهاجرتی توریستی سرمایه گذاری و ساخت و فروش املاک و امور اقامتی و امور ویزای کشورهای اروگایی در ترکیه هستیم و هدمات بین المللی ما در راستای برترین اسنتانداردهای بین المللی فرا گرفته از بهرهگیری از کارشناسان عالی رتبه و تحصیلکرده میباشد
مهاجرت به کشور ترکیه و مترجمی در کشور ترکیه ما برترین شرکت مهاجرتی توریستی سرمایه گذاری و ساخت و فروش املاک و امور اقامتی و امور ویزای کشورهای اروگایی در ترکیه هستیم و هدمات بین المللی ما در راستای برترین اسنتانداردهای بین المللی فرا گرفته از بهرهگیری از کارشناسان عالی رتبه و تحصیلکرده میباشد

تمامی حقوق این سایت  برای گروه ام -زد شرکت مهران گروپ محفوظ است.

CHAT