x
گروه مهاجرتی توریستی سرمایه گذاری مترجمی بازرگانی ام /زد
  • محله کارسیاکا خیبان قبرس شماره:57 طبقه دوم و سوم منطقه آلتین اردو استان اردو کشور ترکیه
  • İNFO@MZMOHAJERAT.COM
  • 8 صبح الی 19 بعد از طهر

به روز رسانی :گروه ام /زد شرکت مهران با ثبت رسمی در کشور ترکیه و مجوز فعالیتی 9797 وزارتخانه مربوطه مجوز ما

اگر با یک شهروند یا مقیم آمریکا ازدواج کرده اید و شما و همسرتان قصد دارید به طور دائم با هم در ایالات متحده زندگی کنید، موضوع مهمی که باید بدان توجه کنید گرفتن ویزا و گرین کارت آمریکاست. اصلا ویزای ازدواج آمریکا چیست؟ از چه طریق می توان ویزای ازدواج آمریکا را گرفت؟

ویزای ازدواج آمریکا برای همسر یک شهروند امریکایی یا فرد دارنده گرین کارت ایالت متحده (اصطلاحا مقیم آمریکا) صادر می شود و به او اجازه می دهد بعد از ورود به آمریکا، گرین کارت ایالات متحده را کسب کند.

همانطور که می دانید افراد با داشتن گرین کارت می توانند در هر نقطه از ایالات متحده زندگی و کار کنند و همچنین بعد از مدتی برای گرفتن تابعیت و شهروندی آمریکا اقدام کنند.

انواع ویزای ازدواج آمریکا

به طور کلی دو نوع ویزای ازدواج آمریکا براساس نوع اقامت همسر وجود دارد: IR1 و F2A .

  • ویزای IR1: برای همسر شهروند امریکایی در صورتی که بیشتر از دو سال از زمان ازدواجشان می گذرد.

  • ویزای CR1: برای همسر شهروند امریکایی در صورتی که از ازدواجشان کمتر از دو سال گذشته باشد.

  • ویزای F2A: برای همسر فرد مقیم امریکا (دارنده گرین کارت ایالات متحده) در صورتی که از زمان ازدواجشان بیش از دو سال گذشته باشد.

  • ویزای C21: برای همسر فرد مقیم امریکا (دارنده گرین کارت ایالات متحده) در صورتیکه در کمتر از دو سال گذشته ازدواج کرده باشند.

ممکن است ویزای نامزدی K-1 را هم زیر مجموعه ویزای ازدواج آمریکا در نظر بگیرید اما مدنظر داشته باشید نوع و شرایط ویزای نامزدی آمریکا  یعنی همان ویزای K-1 متفاوت با ویزای ازدواج آمریکا است.

ویزای ازدواج آمریکا CR-1 و C21

هر شهروند امریکایی یا هر فرد دارنده گرین کارت ایالات متحده، در صورت ازدواج با اتباع سایر کشورها، می تواند برای همسر خود درخواست ویزای ازدواج آمریکا دهد. تنها باید مدنظر داشت برای ازدواجی که کمتر از دو سال از انجامش میگذرد، ویزای CR-1 (برای همسر شهروند) و C21 (برای همسر مقیم) آمریکا صادر می شود.

ویزای CR-1 به همسر تازه ازدواج کرده شهروند آمریکایی اجازه می دهد وارد امریکا شود و گرین کارت مشروط دو ساله را کسب کند. در این صورت وی مجاز است به مدت دو سال همراه همسر خود در ایالات متحده زندگی کند و حتی در امریکا کار و تحصیل کند.

بعد از دو سال با اثبات اینکه ازدواجش با شهروند امریکایی صرفا بخاطر گرفتن اقامت امریکا نبوده و یک ازدواج رسمی و واقعی بین آنان رخ داده، دارنده ویزای CR-1 می تواند برای گرفتن گرین کارت ده ساله (یعنی همان مجوز اقامت بدون قید و شرط دائم آمریکا) اقدام کند.

مدنظر داشته باشید همسر شهروند امریکایی که ویزای CR-1 می گیرد بعد از گرفتن گرین کارت ده ساله می بایست 3 سال دیگر برای گرفتن تابعیت و شهروندی امریکا صبر کند. به عبارت دیگر از لحظه ورود به امریکا تا گرفتن شهروندی امریکا با ویزای CR-1، پنج سال زمان می برد.

همین موارد برای دارنده ویزای C21 نیز صدق می کند.

مراحل ویزای ازدواج آمریکا از نوع CR1

در صورت ازدواج با یک شهروند امریکایی، جهت اخذ ویزای ازدواج آمریکا، همسر شما می بایست در ابتدا فرم درخواست ویزای شما یعنی فرم  I-130 و همچنین فرم اسپانسری را برای شما تکمیل کند. این اولین قدم برای اثبات روابط خانوادگی در پروسه ویزای ازدواج است. فرم I-130 نشان می دهد که ازدواج شما از نظر قانونی معتبر است و تقلبی صورت نگرفته است.

متقاضیان باید مدارک معتبر ازدواج خود را به اداره مهاجرت اراده دهند. این مدارک عبارتند از:

  • ترجمه سند ازدواج
  • حساب های بانکی و بیمه
  • گواهی تولد فرزندان
  • حساب های مشترک

اگر مدارک شما کامل باشد، اداره مهاجرت آمریکا درخواست I-130 را تأیید می کند و پرونده به جریان می افتد. پس از آن پرونده شما به NVC که مرکز صدور ویزای شماست، انتقال داده می شود.

  • NVC به محض دریافت درخواست شما، یک شماره پرونده به شما اختصاص می دهد و از شما خواسته می شود که فرم DS-261 که مربوط به آدرس و انتخاب نماینده قانونی است را تکمیل بفرمایید. سپس از شما خواسته می شود که هزینه رسیدگی به پرونده را پرداخت کنید.
  • پس از آن پیش پردازش پرونده شما در NVC آغاز می شود و باید نسبت به تکمیل فرم DS-260 و ارسال فرم های اسپانسری و سایر مدارک اقدام کرد و بعد از آن منتظر دریافت وقت مصاحبه بود.
  • لازم به ذکر است همه این مراحل برای ویزای IR-1 هم صدق می کند. یادآوری می کنیم ویزای IR1 آمریکا، ویزای ازدواج با شهروند امریکاییست در صورتیکه از زمان ازدواج بیشتر از دو سال گذشته باشد.

تفاوت ویزای ازدواج آمریکا CR-1 و IR-1

همانطور که پیش از این بدان اشاره شد در صورتی که از مدت زمان ازدواج با شهروند امریکایی کمتر از دو سال گذشته باشد، برای همسر شهروند ایالت متحده متقاضی ویزا، ویزای CR-1 می شود. و اگر بیش از دو سال از ازدواجشان گذشته باشد برای وی ویزای IR-1 صادر می شود.

ویزای CR-1 به متقاضی اجازه می دهد دو سال اقامت مشروط در امریکا داشته باشد و بعد از آن برای گرفتن اقامت دائم امریکا اقدام کند. در حالیکه دارندگان ویزای IR-1 در همان ابتدا اقامت بدون قید و شرط دائم امریکا همان گرین کارت ده ساله را دریافت می کنند و می توانند به طور مداوم آن را تمدید کنند.

بعد از اتمام مهلت قانونی اقامت با ویزای CR-1 فرد موظف است مجدد صحت ازدواج خود را به اداره مهاجرت و خدمات شهروندی امریکا (USCIS) اثبات نماید. در حالیکه دارنده ویزای IR-1 برای تمدید گرین کارت خود نیازی به اثبات صحت ازدواجش ندارد.
نکته: همین تفاوت برای دارندگان ویزاهای F2A و C21 نیز صدق می نماید.

ویزای ازدواج آمریکا F2A

در صورت ازدواج با فرد مقیم امریکا یعنی شخصی که گرین کارت ایالات متحده را دارد باید برای ویزای F2A امریکا که یکی از انواع ویزای خانوادگی امریکا از نوع محدود و اولویت دار است، اقدام کرد.

سالانه تا سقف 87934 ویزا برای متقاضیان، ویزای F2A صادر می شود.

مد نظر داشته باشید با اگاهی و دانش کارشناسان گروه ام -زد مهران   میتوانید مسیر اخذ ویزای ازدواج را با موفقیت و در زمان کوتاه طی کنید.

 

مراحل گرفتن ویزای ازدواج آمریکا

مراحل گرفتن ویزای ازدواج آمریکا برحسب اینکه شما با یک شهروند امریکایی ازدواج کرده اید یا یک فرد مقیم آمریکا متفاوت خواهد بود. همانطور که پیش از این اشاره شد، در صورت ازدواج با یک شهروند آمریکایی می بایست برای ویزای CR-1 و IR-1 اقدام کرد.

در حالیکه اگر همسر شما تنها گرین کارت ایالات متحده را دارد و مقیم آمریکا محسوب می شود، برای ملحق شدن به او و دریافت مجوز اقامت در امریکا، می بایست برای ویزای F2A اقدام کنید.

در اولین مرحله، همسر شما یعنی فرد مقیم امریکا باید برای شما درخواست ویزا دهد یعنی فرم I-130 و همچنین فرم اسپانسری را برای شما تکمیل کند. تا اینجای کار مراحل دقیقا مطابق با درخواست ویزای ازدواج CR1 یا IR1 است.

در مرحله بعد برخلاف ویزای CR1 و IR1 ، درخواست شما بلافاصله به NVC ارسال نمی شود و شما باید منتظر زمان رسیدگی به درخواستتان در ویزا بولتن باشید. زمان ثبت فرم I-130 که اصطلاحا به تاریخ اولویت شما معروف است، برای رسیدگی به درخواست شما و ارسال پرونده به NVC بسیار اهمیت دارد.

پس از مشاهده تاریخ اولویتتان در ویزا بولتن می توانید مراحل ویزای ازدواج امریکا را با تکمیل فرم DS-260 آغاز کنید و سپس منتظر زمان ارسال مدارک و بعد از آن وقت مصاحبه سفارت باشید.

 

واکسیناسیون و معاینات پزشکی ویزای ازدواج آمریکا

برای گرفتن انواع ویزاهای مهاجرتی ایالات متحده از جمله ویزای ازدواج آمریکا، انجام واکسیناسیون مطابق با استانداردهای سازمان بهداشت آمریکا (FDA) و انجام معاینات پزشکی زیر نظر پزشکان معتمد سفارت آمریکا ضروریست. نتیجه معاینات پزشکی شما باید در روز مصاحبه به دست آفیسر برسد که ایشان با اطمینان از سلامت شما، بتواند برای صدور ویزای شما تصمیم بگیرد.

مصاحبه ویزای ازدواج آمریکا

برای گرفتن ویزای ازدواج امریکا، همانند سایر ویزاهای مهاجرتی و غیرمهاجرتی امریکا، فرد متقاضی نیاز است در مصاحبه یکی از سفارت ها و کنسولگری های ایالات متحده شرکت کند و یک مقام مسئول (اصطلاحا آفیسر) سفارت، صلاحیت او برای گرفتن ویزای آمریکا را تایید نماید.

مدنظر داشته باشید مصاحبه ویزای ازدواج امریکا از حساسیت بالایی برخوردار است. زیرا آفیسر باید صحت ازدواج شما را نیز بررسی کند. زیرا اثبات اینکه ازدواج شما صرفا به قصد مهاجرت به آمریکا صورت نگرفته بسیار حائز اهمیت است. زیرا در سال های اخیر ازدواج های صوری با ساکنان ایالات متحده برای گرفتن اقامت دائم افزایش یافته است. از این رو، دولت آمریکا این موضوع را با دقت بررسی می کند تا از درستی آنها اطمینان حاصل شود.

در این راستا ممکن است آفیسر سوالات حتی خصوصی از شما بپرسد، بنابراین پیش از مصاحبه خود را برای شنیدن هر سوالی آماده کنید و پاسخ احتمالی در ذهن داشته باشید.

مدارک لازم ویزای ازدواج آمریکا

برای مصاحبه ویزای ازدواج آمریکا مدارک زیر را باید به همراه داشته باشید:

  • پاسپورت (لازم به ذکر است پاسپورت شما باید حداقل 6 ماه بعد از ورود احتمالی شما به امریکا اعتبار داشته باشد).
  • فرم های اسپانسری تکمیل شده توسط همسر (شهروند یا مقیم امریکا)
  • فرم DS-260 و تاییدیه آن
  • عکس استاندارد
  • مدارک هویتی نظیر شناسنامه و سند ازدواج و …
  • فرم های معاینات پزشکی و واکسیناسیون
 

مدت اعتبار انواع ویزای ازدواج آمریکا

شما با گرفتن ویزای ازدواج آمریکا، شش ماه فرصت دارید که از آن استفاده کنید و وارد خاک ایالات متحده شوید. اما بعد از گرفتن گرین کارت تا چه مدت اجازه اقامت در امریکا را دارید؟

همانطور که می دانید با گرفتن ویزای CR1 اقامت مشروط و دو ساله امریکا را دریافت می کنید. پس از دو سال و اتمام مهلت اقامت، باید مجدد صحت ازدواج خود را اثبات نمایید تا بتوانید اقامت دائم و بی قید و شرط امریکا یعنی همان گرین کارت 10 ساله را کسب کنید و به طور مداوم آن را تمدید کنید. لازم به ذکر است بعد از 3 سال از گرفتن گرین کارت 10 ساله این فرصت را دارید که برای گرفتن تابعیت و شهروندی آمریکا اقدام کنید.

اما با گرفتن ویزای IR1 و F2A بعد از ورود به امریکا، گرین کارت دائم و بی قید و شرط ایالات متحده را به دست می آورید و بعد از یه مدت می توانید تابعیت و شهروندی ایالات متحده را نیز به دست آورید.

هزینه ویزای ازدواج آمریکا
برای خدمات زیر هزینه دریافت می شود:
  • هزینه تشکیل درخواست ویزا برای همسر (فرم I-130)
  • هزینه پردازش فرم درخواست ویزای مهاجرتی (DS-260)
  • هزینه معاینات پزشکی و واکسیناسیون
  • هزینه ترجمه مدارک و اسکن آنان
  • هزینه دریافت مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای مهاجرت (مانند گذرنامه، سو پیشینه و …)
  • هزینه های سفر به سفارت یا کنسولگری ایالات متحده برای انجام مصاحبه
  • هزینه پیکاپ ویزا (درصورت لزوم)
مدنظر داشته باشید هزینه ها از کشوری به کشور دیگر و موردی به مورد دیگر متفاوت است و در ازای هر فرد متقاضی مهاجرت به آمریکا فارغ از سن و جنسیت دریافت می شود. همچنین به خاطر داشته باشید کلیه هزینه های اخذ شده حتی در صورت رد درخواست ویزا قابل عودت نیست.
شعبات ما

آدرس: دفتر مرکزی: 

کارشیایاکا محله خیابان قبرس پلاک 57 طبقه 2 و 3 التین اردو استان اردو کشور ترکیه

 تلفن دفاتر مرکزی :

00908507629344-00905379919344

00989377552996 خط واتس اپ ایران

آدرس: شعبه 2 انکارا  :

محله کیزیل ایرماک خیابان دولما پینار  برج YDA CENTER پلاک 9 A  شماره 158 چانکایا انکارا ترکیه

تلفن تماس : 00905441059344


آدرس دفتر ارتباطی 3 استانبول :

محله کوش تپه خیبان مجیدیه کوی  پلاک 132 طبقه 4 شماره 405 واحد 221 شیشلی استانبول ترکیه 

تلفن دفتر استانبول: 00902129098725

آدرس دفتر ارتباطی منطقه کارادنیز ترکیه:

خیابان اوغور  مومجو 1/13 مرکز تجاری بولانجاک طبقه سوم  شهرستان بولانجاک استان گیرسون کشور ترکیه 

شماره ارتباطی ایران:989144150296+


آدرس دفتر ترابزون:هیزیر بی محله  خیابان کاهرامان ماراش  فحرتین اورتمن  مرکز تجاری پلاک 268/4-17 اورتا حصار ترابزون

تلفن:905372144900+


مجوزهای ما
مهاجرت به کشور ترکیه و مترجمی در کشور ترکیه ما برترین شرکت مهاجرتی توریستی سرمایه گذاری و ساخت و فروش املاک و امور اقامتی و امور ویزای کشورهای اروگایی در ترکیه هستیم و هدمات بین المللی ما در راستای برترین اسنتانداردهای بین المللی فرا گرفته از بهرهگیری از کارشناسان عالی رتبه و تحصیلکرده میباشد
مهاجرت به کشور ترکیه و مترجمی در کشور ترکیه ما برترین شرکت مهاجرتی توریستی سرمایه گذاری و ساخت و فروش املاک و امور اقامتی و امور ویزای کشورهای اروگایی در ترکیه هستیم و هدمات بین المللی ما در راستای برترین اسنتانداردهای بین المللی فرا گرفته از بهرهگیری از کارشناسان عالی رتبه و تحصیلکرده میباشد
گروه رسمی مهاجرتی توریستی مهران ام -زد
مهاجرت به کشور ترکیه و مترجمی در کشور ترکیه ما برترین شرکت مهاجرتی توریستی سرمایه گذاری و ساخت و فروش املاک و امور اقامتی و امور ویزای کشورهای اروگایی در ترکیه هستیم و هدمات بین المللی ما در راستای برترین اسنتانداردهای بین المللی فرا گرفته از بهرهگیری از کارشناسان عالی رتبه و تحصیلکرده میباشد
مهاجرت به کشور ترکیه و مترجمی در کشور ترکیه ما برترین شرکت مهاجرتی توریستی سرمایه گذاری و ساخت و فروش املاک و امور اقامتی و امور ویزای کشورهای اروگایی در ترکیه هستیم و هدمات بین المللی ما در راستای برترین اسنتانداردهای بین المللی فرا گرفته از بهرهگیری از کارشناسان عالی رتبه و تحصیلکرده میباشد
مهاجرت به کشور ترکیه و مترجمی در کشور ترکیه ما برترین شرکت مهاجرتی توریستی سرمایه گذاری و ساخت و فروش املاک و امور اقامتی و امور ویزای کشورهای اروگایی در ترکیه هستیم و هدمات بین المللی ما در راستای برترین اسنتانداردهای بین المللی فرا گرفته از بهرهگیری از کارشناسان عالی رتبه و تحصیلکرده میباشد

تمامی حقوق این سایت  برای گروه ام -زد شرکت مهران گروپ محفوظ است.

CHAT